Pagina's

dinsdag 14 februari 2023

TGTG, muesli, zoon D, broeken, schoenen, kiwischil...

Vandaag een hak-op-de-tak verhaal aan de hand van foto's op m'n telefoon. Dat kon je aan de titel van de blog wel zien. Nou, daar komt het...  

Vorig jaar kocht ik wekelijks Too Good To Go pakketten. Halverwege het jaar ben ik ermee gestopt. De app gooide ik van m’n telefoon. Klaar.

In januari werd ik toch weer nieuwgierig naar TGTG. Daarom installeerde ik de app weer. Er was een ontbijtbox te koop. Die kocht ik. Het horecabedrijf was nieuw op TGTG en had nog geen beoordelingen.

Ik betaalde €5,- voor dit pakket. Tja… Geen voltreffer. Misschien een volgende keer beter. 

Gered van de prullenbak;)

Het bedrijf heeft inmiddels wel een beoordeling. 2,7 sterren. Voor degenen die de app niet gebruiken: dat is héél laag. 


En verder rekende ik uit wat goedkoper is. Muesli bij de supermarkt, of muesli bij de Notenshop. De Notenshop was een stuk (25%) voordeliger. Ik was blij verrast over hun kwaliteit. 


Heerlijk door de yoghurt als ontbijt. 

De verhoudingen doe ik als volgt: 500 gram havervlokken, 150 gram zaden&pitten mix, 100 gram noten in stukjes, 150 gram rozijnen. 

Drie eetlepels hiervan in een schaaltje yoghurt. Stuk fruit erbij. Een heerlijke, gezonde start van de dag. 

Ik bracht nog wat spulletjes naar de weggeefkast. Ik vind die kasten zo'n gaaf initiatief! 



Ook kwam ik ogen en oren tekort. Zoon D wordt héél ondernemend. Die kan in een paar tellen zo’n bende maken. De box die ik een tijdje geleden uit elkaar heb gehaald, staat nu weer in de woonkamer. Niet voor zijn plezier, maar wel voor mijn rust. 

Even 'werken' achter de computer
Peper en zout uitgestrooid



De melk-opschuimer is favoriet speelgoed. 'Wegwezen', dacht hij hier, 'mama ziet het'.

De kinderen hadden nieuwe broeken nodig. Vooral zoon C. Hij heeft een groeispurt gemaakt. Ik heb hem er al een week op voorbereid, maar nog was hij van plan om niet mee te werken. De broeken die ik in de winkel liet zien waren allemaal lelijk. Ik had gelukkig veel geduld bij me. En zoon B. Die vond alles wat ik liet zien mooi. Hij wilde wel even passen. Dat stimuleerde. Even later waren ze samen aan het passen. We hebben zes winkels bezocht, en maar liefst acht broeken gekocht. Zo fijn als ze er weer netjes bijlopen. En alles in de sale. €102,- voor 8 broeken. Dat viel me heel erg mee.

Er stond me nog een klusje te wachten. Schoenen voor zoon A. Hij weet precies wat hij wil. Dat is lastig. Of makkelijk. Zeg het maar. Ze moeten helemaal zwart zijn. In de sale zagen we zwarte schoenen in zijn maat. Helemaal zwart. Even passen. Ze zaten goed. Hij kon er hard mee rennen. Maar aan z’n gezicht te zien was hij er niet blij mee. Ze waren te hoog.

Hij liep langs de nieuwe collectie. En daar zag hij ze. Zwart en laag. Die wilde hij dolgraag! Op slag werd het een ander kind. Blij en opgelucht. Die gingen het worden. En ik was blij voor hem. 

O, en dan nog één dingetje. Zoon A en B vroegen pas aan mij of je de schil van kiwi kunt eten. Ik moest lachen om die vraag en ging het even voor ze opzoeken. En wat blijkt? Het kan. Het is zelfs gezond. Nou, wat denk je? Ze namen allebei een kiwi mee naar buiten. Op de tuintafel vond ik deze afgekloven stukjes. En of de schil van de kiwi lekker is? Ja, maar je krijgt er wel heel erg dorst van. Dat was hun antwoord. 😂😂😂



Nooit saai met de jongens!

3 opmerkingen:

  1. Wauw 8 broeken voor 102 euro vind ik een geweldige oogst! Lang leven de uitverkoop zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kinderen blijven je verrassen, erg grappig die afgekloven kiwi's.
    Ik ben voor 95% blij met TGTG. Elke week de Lidl en de komende tijd komt de locale Spar er ook weer bij. Die zetten ze echt eind vd middag op de app en dan ook na 18.00 ophalen. Als het dan weer licht genoeg is ga ik ze met de fiets halen, het is iets meer dan 1 km en daar stap ik niet voor in de auto maar ik het donker fiets ik niet.
    Een Spar waar ik ook graag reserveer zit aan de andere kant vd Oosterschelde en daar kom ik langs als ik met dochter daar ergens afspreek, zij woont in Belgie. Het is daar maar 4 euro en ook altijd wel blij mee, soms teveel zuivel die ik zelf niet zou kopen maar dat is het ingecalculeerde risico
    Vanaf donderdag ga ik mantelzorgen bij mijn vandaag geopereerde zus en dan zoek ik alvast wat daar in de buurt in aanmerking komt.
    Ophaaltijden zijn soms heek onhandig, dat is wel eens vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, die kiwi's, ik vind ze een beetje te harig die schillen....ik blijf ze wel leeg lepelen.
    Goed geslaagd met je inkopen!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)