Pagina's

woensdag 12 juni 2024

Vaderdagcadeautje

Zondag is het vaderdag. Wij besteden hier binnen ons gezin aandacht aan. Als eerste door de knutselwerkjes die de kinderen op school maken. En meestal koop ik een cadeautje of ik schrijf een brief samen met de kinderen. Ook bak ik iets lekker voor bij de koffie.

Een paar weken geleden stond hier een Kletspot. Zo’n glazen pot met kaartjes erin. Op de kaartjes staan vragen en dilemma’s om over te kletsen. De pot die hier stond was niet ván ons. En ook niet vóór ons. Wij waren een doorgeeflocatie.

Een paar keer, tijdens het avondeten, pakte ik een kaartje uit de pot, en las hem voor. Het leidde tot leuke gesprekken met de kinderen.

Toen de pot doorgegeven was, wist ik ineens wat ik voor Vaderdag ging geven. Een zelfgemaakte Kletspot.  

Nou, dan heb ik eerst een glazen pot nodig... Snel gevonden, een lege augurkenpot.

Daarna moest ik kaartjes hebben. Ik wist dat bij de Bruna grote vellen gekleurd karton te koop zijn. Vroeger, als kind, bleef ik bij die vellen altijd een poosje staan. Het fascineerde mij. Ik denk dat het komt omdat het er zo rustig uit ziet. Ik ben dus naar de Bruna gegaan, en heb daar een vel karton gekocht. Even praktisch gedacht: op wit en crème zie je gauw vingerafdrukken. Pastelkleurtjes is een beetje te schattig voor ons. Ik koos lichtgrijs.

Ook kocht ik een fijne pennen om mee te schrijven. Ik heb een paar Bullet Journals (boekjes vol met stipjes, waar je heerlijk in kunt tekenen, plannen, handletteren en schrijven) waar ik niet zo vaak meer in schrijf, omdat ik geen goede pennen heb. Dit was een mooi moment om voor goede pennen te gaan.

Van het vel karton heb ik een heleboel kaartjes gesneden. Een stuk of 40. Ze moeten natuurlijk in de pot passen. Ze zijn niet allemaal precies even groot, maar dat vind ik niet erg. Het is tenslotte hand-made. 😉

En daarna moest ieder kaartje beschreven worden. Op de ene kant een vraag en op de andere kant een dilemma.


Veel werk..! En allemaal als m’n man er niet is, want het moet nog even een verrassing blijven. Maar ik vind het heerlijk om te doen. Overigens leest mijn man nooit m'n blog;)

Inmiddels heb ik 30 kaartjes af. Nog 10 lege kaartjes dus, maar ik heb nog een paar dagen te gaan.

De pot wil ik ook nog versieren, zodat het er niet meer zo 'augurkerig' uitziet.


Natuurlijk had ik ook gewoon een Kletspot kunnen kopen. Er zijn ook extra kaartjes te koop voor wat meer variatie. Maar ik vind juist het persoonlijke eraan zo leuk. Die gezinstaal, dillema’s en discussies die in ons gezin soms voorkomen. 

Zo wordt het een heel persoonlijk cadeautje!

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) mijn man (19) financiën (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) bloggen (11) opruimen (11) uitstapje (11) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1) zelfgemaakt (1)