Pagina's

zaterdag 2 juli 2022

Update boodschappenbudget en opnieuw in de fout

In de maand juni is het me niet gelukt om me aan het boodschappenbudget te houden. Iedere week was er wel iets. Eters, jarig, weer eters, nog meer eters, traktaties. Heel gezellig allemaal. Ik had het niet willen missen. En gelukkig hebben we nu ook niet ‘een probleem’ ofzo. Tel daar bij ons gezin waar steeds meer gegeten wordt, plus de prijsstijgingen. Logisch dat de uitgaven hoger liggen.

Toch was ik benieuwd of ik ‘het nog kan’. Onder de 100 euro blijven. Ik zette mijn tactiek weer in:

  • TGTG-boxen,
  • Brood van gisteren,
  • Groente en fruit van de aanbieding kopen.

Ik bestelde 2 TGTG-boxen. Eén van de Lidl en één van de Coop. Bij ons zijn de boxen altijd in een paar seconde weg. Meestal denk ik er te laat aan. Deze keer was er een kwartier nadat ze erop werden gezet nog  1 box beschikbaar. Alsof tie op mij zat te wachten… 





Voor deze 2 boxen betaalde ik €8,- 

Vermoedelijk gaat alles op komen, op de geitenmelk na. De koffie van Buisman breng ik naar een ruilkast voor levensmiddelen. Hopelijk gaat iemand anders er blij van worden.

Van de inhoud van de TGTG-boxen kunnen we 3 maaltijden maken.

  • 1x traybake met aubergine, venkel, champignons, paprika.
  • 1x AVG’tje van bloemkool
  • 1x Snijbonen, gebakken aardappeltjes en een stukje vlees.

Bij de bakker had ik ook weer geluk. 8 broden kostte me €8,-

En toen nog de supermarkt. Daar was ik €78,90 kwijt.

Samen bijna €95,-

Deze week is het dus gelukt. Vaak is de eerste week niet zo spannend. Maar zodra ik er meerdere weken mee bezig bent word het lastiger. Want 1) ik verslap en 2) mijn voorraad raakt op. Overigens is mijn fanatisme redelijk ver te zoeken… net voor de zomervakantie.

En in die 95 euro zat ook nog deze knapperd:

 



Er zijn namelijk een paar planten doodgegaan. Ik ben gek op planten, met name cactussen en vetplanten. Ze moeten maar weinig water krijgen. Dus ik geef geen water met de gieter, maar met een lege Dasty-fles. Dan kan ik niet per ongeluk uitschieten. Maar wat wil nou het geval. Voor de tweede keer in mijn leven heb ik de verkeerde fles te pakken. De eerste keer dat het gebeurde lees je hier.

Terwijl ik de planten ‘water’ gaf, rook ik een sterke schoonmaakgeur. En toen was het al te laat. Oeps!! Dasty is een ontvetter. Wat zou er dan overblijven van een vetplantje? Ik hoopte zó dan het meeviel. Maar een paar dagen later werden er een paar plantjes bruin. Dood. En mijn mooie vetplant, die ik als miniplantje had gekocht en al flink gegroeid was, viel helemaal uit elkaar. Echt balen! Overigens hebben een aantal cactussen het wel overleefd.

Deze mooie cactus kocht ik bij de Lidl voor maar €1,50.

En die fles Dasty? Die krijgt een ander plekje. Ik wil me niet nogmaals vergissen…


4 opmerkingen:

  1. Mooie box van de Lidl en je het er ook een mooie uitstalling van gemaakt voor de foto 😀
    Ik haal er ook 1-2 per week en straks mag ik weer. Ik woon in een regio waar niet veel aanbod is of ophalen op latere tijden en dan ga ik er niet meer apart voor rijden.
    Gelukkig hoef ik niet exvoorgestelde waarde.act om 19.13 klaar te zitten voor de lidl, meestal pas om 20.00 uitverkocht.
    Soms haal ik de locale Spar maar is vaak teveel toetjes en zuivel die we niet eten. Ze hebben ook een vleesbox en daar ben ik wel blij mee, maar ze hebben nooit meer waarde dan 3x de som die je betaalt. Ik volg een FB groep over TGTG, en zie vaak hele grote boxen vorbijkomen maar ook kleinere zonder de

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je ook fan bent van TGTG!
      De ene keer is het bruikbaarder dan de andere keer. Soms is een Lidl pakket bijna alleen maar kruiden. Bij de Coop kregen wij soms zoveel, dat ze er makkelijk 3 pakketten van hadden kunnen maken.
      Haal je ook wel eens bakkersboxen? Ik doe dat niet meer, want we hadden op den duur elke week gebak en allerlei lekkers, en weinig brood. Uiteindelijk was ik er juist duurder mee uit.
      Ik heb ook wel eens gekeken op die facebooksite. Die donuts van Dunkin Donuts zien er altijd zo gezellig uit...

      Verwijderen
    2. Paar weken geleden per ongeluk een broodbox gekocht, niet goed opgelet dacht dat het een magic box was 😀.
      Zelf eet ik koolhydraatarm en als ik brood eet eigenlijk alleen turks brood of harde witte broodjes en partner heeft een speciale voorkeur voor een Aldi brood. We hadden 7 halve verschillende broden waarvan een wit en daar maak ik dan wel eens tosti's van en de rest komt ook wel op en ik heb veel vriezerruimte gelukkig.
      Gebak koop ik liever zelf eigenlijk want de keren dat het in een MB zat vonden we dat niet onze smaak,
      Het is echt even je weg vinden bij tgtg maar je kan er heel wat mee besparen en leuk creatief koken en ik vind het elke keer net een kerrstpakket

      Verwijderen
    3. Nou, dan inderdaad geen bakkersboxen meer...
      Je moet er inderdaad je weg in vinden. Toen ik TGTG net ontdekte, bestelde ik heel vaak boxen. Nu alleen als de koelkast aardig leeg is.
      In je wordt vanzelf creatief met al die 'onbekende' producten.

      Verwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)