Pagina's

zaterdag 29 juli 2023

De vriezer moet leeg!

Donderdag. Een kletsnatte dag. Morgen hopen we te vertrekken naar Zeeland. Vandaag wil ik dus alle was wegwassen. Dan kan het vandaag nog drogen. Morgen vouw ik het weg.

En ik wil ook de koelkast en vriezer helemaal leegmaken. De vriezer in de schuur staat al sinds maandag uit. Nu nog de koel/vries combinatie in de keuken helemaal leegmaken. Dan kan die ook uit. Daarom aten we vandaag even alles wat er nog lag. Bladerdeeg, spinazie, restje room, zeven eieren (waarvan er één gemengd met de room door de spinazie ging, de andere zes gingen bovenop de spinazietaart) Door de spinazie ging ook een restant tuinbonen en een zakje gehakt. Lekker wat kruiden erdoor. De twee prachtige tomaten uit de tuin gingen eroverheen. En een restje kaas raspte ik er nog overheen. We hebben er heerlijk van gegeten.




Nu liggen er nog 3 limonade ijsjes in de vriezer. Ik heb de jongens gevraagd of ze me willen helpen. De ijsjes moeten op. Nou, dat vonden ze wel een heel fijn klusje.

Verder moesten we nog de fietsendrager ophalen. We lenen er één, want die we zelf hebben schijnt niet te werken met kinderfietsen, zegt mijn man. Ik geloof het direct. Ik heb nog nooit een fietsendrager op de auto hoeven te bevestigen of fietsen op de fietsendrager gezet. 

Vanmiddag heb ik de 'nieuwe' koffers maar even opgezocht. De wielen van de buggy werden ook vast even gesmeerd. Het contract van de vakantie werd opgezocht. En zo nog tal van klusjes ter voorbereiding. Alsof we een wereldreis gaan maken. Maar nee hoor, gewoon twee weekjes naar Zeeland.

4 opmerkingen:

  1. Leuk dat je naar mijn provincie komt, welk deel zitten jullie?
    Ik woon op het mooiste eiland van het land Tholen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Burgh Haamstede. Wij vinden héél Zeeland prachtig!! En dat taaltje, echt genieten!

      Verwijderen
    2. Mijn beide buurvrouwen zijn op max 5 km geboren en getogen en ik kan ze echt niet verstaan als ze samen praten. Dus nee dat is geen genieten in dagelijks leven

      Verwijderen
  2. Ook ik deed elk jaar de vriezer uit als ik op vakantie ging. Totdat mijn 7 jaar oude vriezer, met handige laden, niet meer aan ging. Sindsdien doe ik hem nooit meer uit, dat snap je wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)