Pagina's

vrijdag 27 januari 2023

Opnieuw kringloopgeluk

Laatst schreef ik over kringloopgeluk. Nou, ik kan je vertellen dat ik de kringloopwinkel echt heb ontdekt.

We gingen er nog een keer naartoe. Deze keer op zoek naar een reistas. Geen koffer. Die vinden we lastiger met het inpakken van de auto.

We hebben al jáááren een reistas die helemaal versleten is. De voering is kapot. De rits ook. En iedere zomer, als we de tas tevoorschijn halen, dan realiseren we ons dat. Maar dan is het nét te laat om een andere te kopen. 'Volgende vakantie moeten hebben we een nieuwe.' Zo gaat dat al meerdere zomervakanties.

En zo zou het dit jaar ook zomaar hebben kunnen verlopen. Maar nee… Bij mijn vorige bezoek aan de kringloopwinkel kochten de mensen voor mij in de rij, jawel, een koffer. Eerst schoot door mijn hoofd: wat heerlijk, die mensen gaan vast een reis maken. En zo was het bruggetje gemaakt naar onze eigen reistas. O ja, die is versleten.

Tijd voor actie!

We keken dus rond bij de kringloopwinkel. Maar daar verkochten ze alléén maar echte koffers. Die harde schalen. Maar die willen we niet.

Maar we gaven niet op hoor. Er is nóg een kringloopwinkel. Een rommelige, chaotische, onoverzichtelijke.

En toch gingen we er naartoe.

Het was er zó smal, dat de kinderwagen er niet eens doorheen kon. En het was er zó vol, dat ik vooral heel bang was dat één van ons iets zou omver lopen. Ik bleef dus in een redelijk veilig hoekje staan, met de kinderen om mij heen.

M’n man ging zoeken. Een trap omhoog. En weg was tie. En na een tijdje kwam hij weer naar beneden. Met een reistas. Eerst maar even vragen wat de tas kost. Er stond geen prijs vermeld. Sowieso stonden bijna nergens prijsjes. Houd ik niet van.

We bekeken de tas goed. Even openritsen. Huh, er zit er nog één in. Een set van twee. Als nieuw. Zo keurig.

En wat het set mag kosten? €7,50.

Nou, daar hoefden we niet over na te denken. Dit is vanaf nu onze ‘nieuwe’ reistas.  

De kinderen mochten nog grabbelen. Leuk voor de kinderen. Superleuk zelfs. Maar ik zit zelf niet zo te wachten op allerlei speeltjes. En wat denk je? In één grabbelcadeautje zat een helikoptertje, afkomstig van de McDonalds. Daar is inmiddels al úren mee gespeeld.

Dat is dus kringloopgeluk. Dubbel en dwars.;)

5 opmerkingen:

  1. Ja altijd op tijd beginnen met zoeken als je wat nodig hebt. Met geduld en veek kringlopen vind je het wel uiteindelijk.
    Ik heb mijn kamer boven een grote opruimbeurt gegeven, een soort crosstrainer ging eruit en een buikspiertrainer die ik ook zo zelden gebruikt naar de kringloop.
    Aan een kapstok heb ik tassen en sjaals hangen en die ook critisch bekekene, 2 mogen ook naar de kringloop een die helemaal niet handig is mag blijven want mijn naam staat er als merk op, niet Lot want dat is mijn blog reageernaam.
    En ik kwam een tasje tegen dat ik gekocht had omdat ik de stof zo mooi vond en dat blijkt een kleine reistas te zijn, veel vakjes en goed als schoudertas te gebruiken. Sons vind je dus in je eigen huis een schat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk! Lang leve de kringloop. Niet alleen is het budgetvriendelijk het is ook nog eens beter voor het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hulde aan alle mensen die mooie producten in de winkel kopen en er goed mee omgaan. Zo ontstaan er ook weer goed geassorteerde kringloopwinkels!

    Wij gaan over een paar maanden verhuizen, dus momenteel hebben we zeer regelmatige ritjes naar de plaatselijke kringloop. Daarnaast belandt het nodige op Marktplaats en Vinted tot nu toe beide met vrij veel succes. Heerlijk, zo'n opgeruimd huis en andere mensen die weer blij worden van deze spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast heel veel plezier met de tassen! Ik ben ook dol op kringloopwinkels en tweedehands spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk hè, zo'n gelukstreffer en dan nog dubbelop.
    Altijd leuk om door een kringloop te snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)