Pagina's

woensdag 21 december 2022

Marktplaats (2)

In de afgelopen weken hebben we een aantal spulletjes via Marktplaats verkocht. Al eerder schreef ik over het kussentje en hoe het zat met de verzendkosten.

Later verkocht ik een hoedje en de koffiemachine.

De afgelopen week was het erg koud. Er werd geschaatst. Mijn man toverde een doos met oude schaatsen tevoorschijn. Bleek al jaren op zolder te liggen. Wij zijn geen schaatsers. Ook al zie je met die koude dagen overal foto’s voorbij komen van blije mensen op het ijs. Het is gewoon helemaal niks voor ons. Wij worden er niet blij van.

Dus de schaatsen konden weg. Even op Marktplaats zetten. Wat zullen we ervoor vragen? Volgens mijn man waren ze nog wel € 40,- waard.

En binnen een paar minuten kwamen de eerste biedingen binnen. Soms een lager bod, maar ook wel een aantal keer de vraagprijs. Even reageren op de eerste bieder. Die liet niet meer van zich horen. De tweede dan? Ja. Met een uurtje was hij er. Helemaal blij. De schaatsen zouden diezelfde avond nog gebruikt worden.

En daarna gauw de advertentie verwijderen, want de biedingen bleven maar komen.

Iets met vraag en aanbod. 😉 Op het juiste moment verkocht. Want stel dat ik ze nu pas op Marktplaats zou zetten, dan zou ik ze niet zo snel en gemakkelijk verkopen.

De meeste spulletjes die we op Marktplaats hebben gezet, zijn nu weg. Dat ging niet altijd vanzelf.

Ik had namelijk een prullenbak van Brabantia erop gezet. Kost nu nieuw €60,-. Ik zette hem te koop voor €20,-. Ik kreeg een bod van €5,-. Dus reageerde dat ik dat veel te laag vind. Toen kreeg ik een nieuw bod van… jawel… maar liefst €5,50.

Na wat contact over en weer vroeg die persoon mijn uiterste bod. (Uiterst is in mijn optiek meteen het eindbod. Geen onderhandeling meer mogelijk.) Dat was voor mij €16,-. Wat denk je? Kreeg ik een bod van €10,-.

Eigenlijk ben ik er dan helemaal klaar mee. Gewoon een principedingetje. Al biedt je nu toch €16,- dan nog krijg je hem niet meer.

Inmiddels is de prullenbak verkocht! 😄😄

Wat mijns inziens het beste werkt op Marktplaats?

  • Direct reageren op een bod. Bijvoorbeeld door terug te sturen dat je het te laag vind. Of door een tegenbod te doen.
  • Als iemand niet meer reageert stel je een ultimatum. Bijvoorbeeld: reageer alstublieft deze middag nog, want er zijn meerdere geïnteresseerden.
  • Kort en duidelijk reageren op bedelaars of zielige verhalen.

Soms heb je geluk. Soms heb je pech. Vier je geluk. En steek niet teveel energie in de pech.

2 opmerkingen:

  1. Ja dat bod was toch een stuk hoger 50 cent. Leuk geprobeerd dat wel.
    Het blijft lastig ook met je tips.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)