Pagina's

woensdag 26 oktober 2022

Waardebon van 80 euro gekregen!

Al een tijdje geleden vertelde mijn man dat hij toe is aan een nieuwe bril. De oude was versleten. Het glas was een beetje beschadigd. Maar haast had het niet. Zo gaat dat soms. Het wordt af en toe benoemd, maar er wordt geen actie ondernomen.

Maar precies in de week voordat mijn man een zakenreis zou gaan maken, ging het mis. Een neusvleugel brak af. Dát is vervelend. Maar met een beetje lijm kreeg hij het voor elkaar. De neusvleugel zat weer redelijk op z’n plek. Een noodoplossing. Want het zit natuurlijk niet fijn. Maar zo kon hij toch op reis.

En precies in die week plaatste iemand in de weggeefhoek een cadeaubon van de opticien. Tachtig euro korting. Nog maar een paar weken geldig. Ik reageerde. En het was zó geregeld. Een paar dagen later had ik de bon.

Mijn man was net vertrokken. Een weekje later kwam hij thuis. Met corona. De houdbaarheid van de bon ging naderen. En de levensduur van de geplakte neusvleugel ook. Op een keer deed hij zijn bril af, maar de neusvleugel zat nog vastgeplakt aan zijn gezicht. Dat werkt dus niet meer. Gelukkig is hij heel handig met tape. Het zag er een beetje vreemd uit, maar ach…

Zodra het weer kon, ging mijn man naar de opticien. Ogen meten. Z’n ogen bleken iets verbeterd te zijn. Dat is dan weer mooi meegenomen. Niet dat het verder iets uitmaakt, maar het klinkt toch positief.



Na een heleboel monturen te hebben gepast, mocht hij er vijf meenemen naar huis. Zo kon ik meekijken. En hij kon zelf even rustig beslissen.

Ik vind dat lastig hoor. Van die spiegelende glazen vol met stickers. Mijn man had daar zelf niet zoveel moeite mee. Hij maakte z'n keus.

De cadeaubon heeft hij ingeleverd. Scheelt toch weer even tachtig euro. Brillen zijn bepaald niet gratis.

En vandaag was het eindelijk zover. De bril was klaar. Direct uit zijn werk is hij naar de opticien gegaan. Daar werd de bril passend, glimmend, gepoetst en stickervrij afgeleverd.

En de oude bril? Die was niet meer te maken. Maar toch is het fijn om een reservebril (onder andere voor het mountainbiken) te hebben. De meneer had een goede oplossing. Hij gaat de glazen overzetten in een goedkoop montuurtje van een tientje.

En hoewel het even wennen is, staat de nieuwe bril écht mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)