Pagina's

vrijdag 28 oktober 2022

Honderdste blog

Ja, het is zover. De honderdste blog. Honderd verhaaltjes geschreven. En iedere keer met plezier.  

Wat wil ik ermee bereiken?

  • Ik wil een positieve kijk geven over thuisblijfmoeders. Als je het mij vraagt is het ondergewaardeerd, en tegelijkertijd het allermooiste wat er is.
  • Ik vind het fijn om mezelf nieuwe vaardigheden aan te leren. Voordat ik blogde ‘kon’ ik namelijk niks met de computer. Het bleek in de praktijk nogal mee te vallen.
  • Ik hoop er een (heel) klein zakcentje mee te verdienen. Sinds korte tijd kom je daarom advertentieblokken tegen op mijn blog.
  • Ik hoop dat de lezers een beetje meegenieten. En ik weet van een aantal lezers dat ze dat ook doen.

Wat heb ik geleerd in de afgelopen maanden?

  • Ik heb ontdekt dat schrijven een fijne manier is om mijn hoofd leeg te maken.
  • Dat ik geen lijst met onderwerpen hoef te maken. Er is altijd wel iets waar ik over kan/wil schrijven.
  • Dat een titel met iets ‘negatiefs’ (zoals mislukt of fout) erin, vaker wordt aangeklikt.
  • Dat als ik sommige van mijn blogs teruglees, ik ze tenenkrommend vind. Maar ik vind veruit de meeste blogs heel leuk. (Wat een zelfvertrouwen hé.)
  • Dat iedere dag bloggen voor mij niet haalbaar is.
  • Dat ik het lekker vind om niet te veel structuur te hebben. Dus niet de ene dag over het moeder-zijn, de volgende dag over iets van geld. Gewoon puur schrijven vind ik het fijnst. Ik blijf dicht bij wat ik meemaak en hoe ik me voel.
  • Dat ik dacht veel recepten te delen, maar dat blijkt lastiger te zijn dan ik vermoedde. Vooral om daar foto’s van te maken.
  • Dat ik meer kan dan ik dacht. Ik meende dat het heel ingewikkeld zou zijn om iets te plaatsen, maar blogspot is heel gebruiksvriendelijk. Ik heb ook geprobeerd over te stappen naar Wordpress, maar dat is een stuk ingewikkelder.

Wat vind ik leuk aan bloggen?

  • Het zoeken naar passende woorden. Heerlijk, net een puzzel.
  • Leuk om reacties te krijgen. Soms een appje van familieleden.
  • Ik vind het uitzoeken en uitproberen op de blog heel leuk en leerzaam.
  • Via mijn Instagramaccount die ik sinds kort heb aangemaakt, probeer ik nog meer lezers naar mijn blog te krijgen. Dat is een hele sport, want ik wil wel anoniem blijven. Soms word ik spontaan toegevoegd door onbekenden.👍

Hoe lang ben ik van plan door te gaan?

  • Ik heb met mezelf afgesproken om het minimaal één jaar te doen. Ik vind namelijk dat als je jezelf een vaardigheid aan wilt leren, je daar de tijd voor moet nemen.
  • Ik hoop ermee door te gaan, zolang als ik er plezier in heb.
  • Vermoedelijk vind ik (en ons gezin) dit later heel leuk om terug te lezen. Dus dat is al reden genoeg om te schrijven.
  • Mijn droom is om ooit een boek te schrijven. Een lekker leesbaar verhaal. Ik zit nu in de fase dat ik wacht op de juiste ingeving. En ik weet dat het zo niet werkt...

Mijn bereik is gegroeid. Ik zit nu tegen de duizend pageviews per dag aan. Uiteraard op de dagen dat er een blog verschijnt. Dat is zo’n drie keer per week.

In totaal heb ik nu zo'n 75.000 pageviews. Iedere maand, iedere week groeit het verder. Dat werkt voor mij motiverend. 

De best gelezen blog is ‘Hoe deed mijn moeder dat?’ Die werd direct op de dag dat het geplaatst werd enorm gelezen. 

Lang stond ‘Een beetje spijt van onze tuinverbouwing’ op de eerste plaats. 

De blogs over ‘portemonnee gesloten’ werden ook enorm goed gelezen. Ik had er nog wel vaker over willen schrijven, maar op één of andere manier lukte het me niet om er een vloeiend verhaal van te maken. En ik vroeg me af in hoeverre ik in detail moest treden.

Zijn er bloggers die in het leuk vinden om aan mijn leeslijst toegevoegd te worden? Ik doe het graag. Dan liften we een beetje mee op elkaars succes. 

En mocht je mijn blog leuk vinden om te lezen, dan zou ik het heel erg waarderen als je mij toevoegt aan je leeslijst. 

Maar vooral wil ik jullie, lezers bedanken! Zonder jullie zou het bloggen minder leuk zijn geweest.

Ik duik de keuken in om een taart bakken. Dit moet gevierd worden. Ja, echt!:)



4 opmerkingen:

  1. Mooie mijlpaal om terug te kijken en te evalueren.
    Ik ben een frequent bloglezeres en reageer ook vaak. Maar nooit de behoefte gehad om er zelf een te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je trouw meeleest. Ik vind het leuk dat je vaak reageert. Zo leer ik mijn lezers een beetje 'kennen'.

      Verwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)