Pagina's

donderdag 9 juni 2022

Boodschappenbudget overschreden

Al maanden lukt het me om niet meer dan €100,- per week uit te geven aan boodschappen. En dat is mijns inziens best zuinig voor een gezin van zes. De ene week gaat het makkelijk, de andere week wordt het krap. 

Deze week lukte het niet. Ik kan goed merken dat de prijzen blijven stijgen, en dat onze jongste steeds meer mee-eet.

Overigens vind ik het helemaal niet erg dat ik het budget heb overschreden. Dit weekend komen er eters, en dan zet ik een specialere maaltijd op tafel. 

Tot een jaar of twee geleden zou ik er een heel uitgebreid en luxe maaltijd van hebben gemaakt. Maar we down-sizen.😉 Gewoon een beetje minder. Nog steeds even gezellig en heerlijk van smaak.


Het weekmenu dat ik samenstelde:

2x Aardappels-groente-vlees

Nasi met satésaus

Soep met stokbrood

Lasagne (ook met twee extra eters)

Spinazie met kruidenkaas

 

 

En de luxe maaltijd

Voorgerecht: Rundvleessoep (zelf bouillon getrokken)

Hoofdgerecht: Gyros van rund, met een salade en rijst

Nagerecht: IJs met karamelsaus en advocaat

 

Wat ik kocht:

Kaas (jong en oud) uit de restantenbak van de kaasboer
2x Mozzarella
Verse kruidenkaas
 
2x Boter voor brood 2 voor €1,- ivm houdbaarheidsdatum
Vloeibare boter
4x Volle melk
Klein pakje yoghurt
3x Vanillevla
4x Drinkyoghurt
3x Magere kwark
Schepijs
 
2x Lasagnebladen
2 kg Zilvervliesrijst bij 2 pakken krijg je iets korting
2 kg Basmati rijst bij 2 pakken krijg je iets korting
 
2x Gezeefde tomaten
4 Blikjes tomatenpuree
 
Hagelslag
Chocopasta
Speculoos  
 
Frambozensiroop
Kleine pakjes sap (voor schoolreisje)
2 Flessen witte wijn 2 flessen voor €6,- voor het etentje
 
1 kg Kipfilet flink duurder geworden, nu €9,-
4 Kip cordon bleu afgeprijsd ivm houdbaarheidsdatum
Extra mager gehakt 400 gr afgeprijsd ivm houdbaarheidsdatum
10 Eieren
 
Kerriepoeder
Gedroogde bieslook
 
2 Broden we gebruiken wekelijks 7 broden, maar de bakker had geen brood van gisteren. Morgen weer proberen😉
 
Ontbijtkoek
2 Pakken koekjes 2 voor €1,69 gewoon als extraatje
Chips
Smintjes 2 doosjes voor €2,49
Chocolade
 
Keukenrolpapier
Afwasmiddel
 
Appels zak kleine appeltjes voor €1,99
2x Aubergine 2 voor €1,-
Bloemkool
Bananen
3x Prei
Tomaten
Komkommer
Courgette
Sinaasappels
Peren
Aardbeien
3x rode paprika
Ijsbergsla

En ik heb ook nog veel op voorraad. Ik houd van voorraad. En wat ik nu heb gekocht, komt deze week vast niet allemaal op.
 
Bij elkaar betaalde ik €110,-. En ik heb ook nog een TGTG-pakket van de supermarkt gescoord. Dat is dus €115,- En dan moet ik dus nog brood halen. 


4 opmerkingen:

  1. Hoi Liselot, wij vinden het leuk als er mensen komen eten en maken dan altijd wat meer speciale dingen klaar die we niet zo snel voor onszelf koken. Net als jullie eten we dan altijd voor-, hoofd- en nagerecht. Maar dat hoeft inderdaad geen fortuin te kosten. Wat jij op tafel zet klinkt lekker! Daarnaast komen de mensen ook voor het gezelschap en de gezelligheid, en dat kost niets!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal gesproken ben ik erg bang dat er te weinig is. Maar deze keer heb ik me daar niet door laten leiden.
      Het gaat inderdaad om het gezelschap en de gezelligheid.

      Verwijderen
  2. Zeker als je mensen 'te eten' krijgt kan ik me voorstellen dat je wat duurder uit bent met je boodschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Terwijl ik niet eens een 'dure' maaltijd op het menu had gezet.

      Verwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)