Pagina's

maandag 13 juni 2022

Jubileumfeest

Mijn ‘oude’ school gaf een feest. En wij gingen er naar toe. Met z’n vijven. Onze baby mocht naar opa en oma.

Écht leuk om het weer eens terug te zien. Het was flink veranderd. Maar er lagen heel veel herinneringen. De fijne herinneringen overheersten.

De school liet zich van z’n leukste kant zien. Kosten nog moeiten gespaard.

Het begon al bij de afdeling groen. Ik heb daar zelf nooit les gehad. Maar ik wilde het graag bewonderen. We hebben ontzettend veel dieren gezien. Het eerste lokaal had vooral slangen, gekko’s en andere gelijksoortige dieren. En ja, één van de kinderen wilde de slang zelfs vasthouden. Ik niet. Ik voelde me sowieso helemaal niet op mijn gemak daar.

We gingen naar buiten. Daar was een hond met 11 puppy’s. Zo schattig. En dat meen ik echt, terwijl ik helemaal niks van honden moet hebben. We mochten ze knuffelen en aaien. Moederhond vond het allemaal goed. Ik vond moederhond dapper, om zomaar je kindjes in andermans armen te zien…



Verder waren er nog véél meer dieren te zien. Geiten mochten gevoerd worden. Op de pony’s mocht je een rondje rijden. Er werd geknuffeld met konijnen, enzovoorts.

Ook was er een workshop bloemschikken. We mochten de kas in, om zelf een courgette te oogsten. Er stonden tractors om in te klimmen. Er was een kleine graafmachine waar je mee mocht ‘spijkerpoepen’. De afdeling autotechniek hebben we bewonderd.

Eén van de kinderen reed een rondje op een elektrische skelter. Verder was er ook een enorme hijskraan, die een bak optakelde waar je in mocht. Kon je even héél ver kijken.

We kregen poffertjes, patatjes, smoothies, fruit, popcorn, verschillende soorten drinken. En niet te vergeten: de springkussens!

Leuk om oude docenten en klasgenoten te zien. En om de bevlogenheid van sommige docenten te zien. Ze kunnen het niet laten om over hun vak te vertellen. Dat zijn de echte..!;)

En ik vergeet vast nog een heleboel te benoemen wat we hebben gezien. Al met al een superleuke intensieve gezellige dag!

En toen we thuis kwamen bedacht ik dat we de afdeling economie en zorg niet eens hebben gezien. Wie weet, met een volgend jubileum…

3 opmerkingen:

  1. Ik ben 15 jaar geleden naar een reünie van mijn middelbare school geweest, het was leuk maar ook weer niet. Lastig uit te leggen. Ik heb daarna besloten om nooit meer terug te gaan. De herinneringen te bewaren. Niet terug naar scholen van vroeger, maar ook niet naar werkplekken. Ik zie nu af en toe dat collega's die met pensioen zijn koffie komen drinken en dan heeft niemand echt tijd voor ze. Ik blijf wel bevriend met mensen waarmee ik gewerkt heb, dat is wel leuk om herinneringen op te halen. Maar terug ga ik niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe komt het dubbele gevoel vandaan? Heeft dat misschien ook met je eetstoornis te maken?
    Ik vond het vooral heel leuk, en vroeg me af waarom ik niet meer genoten heb van die tijd... En ik voelde me ook oud worden. Iemand vroeg hoe lang het geleden is dat ik daar naar school ging. Ik moest even rekenen en kwam tot de conclusie dat het al 18 jaar geleden is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het dubbele gevoel komt niet voort uit de eetstoornis, maar uit de realisatie dat alles voorbij gaat. Ik heb een fantastisch goede tijd gehad op de middelbare school, maar die tijd komt niet meer terug. Inmiddels waren er zelfs al oud-klasgenoten overleden (ziekte, auto-ongeluk, zelfmoord...). Ik kijk nog wel eens terug met een paar vriendinnen die ik nog heb, maar liever kijk ik vooruit denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)