Pagina's

vrijdag 6 mei 2022

Boodschappenbudget

Ons budget voor boodschappen is €120,-. Dat is gebaseerd op het jaar 2021. Toen was ik zwanger, en kwam ik ruim 20 kg aan. Ik had écht 24 uur per dag honger trek. Ik kocht veel extra’s. Dat had ik nodig om de honger trek te stillen. Inmiddels leven we in 2022. Geen zwangerschap, wel borstvoeding, en de 20 extra kilo’s zijn weg. Zou ik het redden met die €120,- per week? In januari van dit jaar heb ik mezelf uitgedaagd om terug te gaan naar €100,- per week. Als dat een jaar lang lukt, sparen we zomaar €1000,-. De moeite om te proberen! We leven nu in de maand mei. Al vier maanden doe ik mijn best. De ene week lukt het makkelijk, de andere week net niet.

Wat bij ons goed werkt:

-     -        Om soms een TGTG te halen van de supermarkt.

-     -        Om brood van gisteren te halen bij de bakker. Ik weet dat het goedkoopste         brood van de supermarkt ook goedkoop is, maar het brood van de bakker is         echt véél lekkerder, en voor maar €1,-.

-    -         Om kaas bij de kaasboer te kopen uit een restantenbak. Soms hebben ze ook      goedkoop geprijsde toetjes, boter, drinkyoghurt vanwege een korte                     houdbaarheidsdatum.

Deze week haalde ik:

-          3 broden (3,-)

-          3 stukken kaas (€8,90)

-          2 pakjes roomboter (€3,-)

-          3 keer 1,5 literpakken Optimel (€1,-),

-          6 choco-toetjes (€1,-)

Ik houd nog zo’n 83 euro over om de gebruikelijke boodschappen van te halen.

Daarvan kocht ik het volgende:




Dat kostte € 39,08 en €31,87

Totaal ben ik deze week kwijt: € 87,85

En wat we dan precies eten?
-          Sla, gebakken aardappels en een ei
-          AGV van wortels doperwten gehaktbal
-          Pizza van Turks brood
-          Sperziebonen in saté met rijst
-          Risotto
-          Spinazie met kruidenkaas en fusilli
-          Groentesoep met stokbrood

Waarschijnlijk moet ik nog wel wat brood erbij kopen, want er gaat hier bijna een brood per dag op. 

Eerder schreef ik dat wij op zaterdag altijd patat eten. Die gewoonte is vervallen. Nadat onze airfryer weer naar behoren is gaan functioneren, vind ik het niet meer zo lekker...:) Liever wat meer afwisseling.

O ja, volgens het Nibud geeft een gezin van onze samenstelling €118,30 per week uit aan eten en drinken. Hoeveel geef jij uit?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)