Pagina's

donderdag 27 juli 2023

Vijf vissen

De weersvoorspelling zag er niet best uit. Fris voor de tijd van het jaar en veel regen. En vooral: het weercijfer was laag. Nou trek ik me niet teveel aan van zo’n cijfer. Rond de 30 graden wordt als superlekker weer gezien en met een tien becijferd. Tja, ik denk daar anders over. Maar goed, voor deze dag was een vijf. Onvoldoende…;(

’s Morgens overlegden we wat we deze dag gaan doen. Even de verwachtingen afstemmen. Gek genoeg hebben we nog steeds geen ‘grotere’ uitstapjes gedaan, zoals naar een betaalde speeltuin, zwembad of dierentuin. We hebben momenteel genoeg aan het vooruitzicht dat we bijna op vakantie gaan.

Ik wilde graag elastiek kopen om m’n jurk af te maken. Zoon B heeft voetbalschoenen nodig. We missen nog een goede bal en ballenpompje. En als we dan toch gaan, wil ik ook wel even langs de toko voor een voorraadje kruiden. En laten we dan ook meteen langsgaan bij opa en oma. We moesten daar iets (cadeaus) brengen en een buggy ophalen.

Nou, daar waren we een ochtendje zoet mee.

’s Middags hadden we andere plannen. Mijn man ging met de oudste drie vissen.🐟 Vlakbij is een plekje waar dat kan. Ze namen hun spulletjes mee en vertrokken. Zoon D deed een middagslaapje. Ik bleef bij hem thuis. Kon ik mooi verder met naaien. Ik heb écht de smaak te pakken.

Na een uur of twee kwamen ze weer terug met vrolijke en enthousiaste verhalen. Ze hadden om beurten vissen gevangen. In totaal wel 5. Zoon A vertelde dat een voorbijganger ging kletsen tegen hen. Hij had wel even gevraagd of de mevrouw iets zachter wilde praten, want anders bijten de vissen niet.🙈 

Alléén zoon C vond vissen niks aan. Z’n hand werd moe van de hengel vasthouden, zo vertelde hij. En hij vroeg héél regelmatig of ze al bijna naar huis gingen. Met andere woorden: vissen is niks voor hem.

Ik had fijn de tijd om m’n jurk af te maken. Ik ging in het kantoortje zitten. Daar staat een fijne stoel en een hoog-laag bureau. Er is genoeg ruimte.

En de jurk kwam af hoor! Hij zit helemaal in elkaar. Het enige wat ik nog moet doen is een wat draadjes van het lussen losmaken. En het beleg in de hals komt telkens omhoog. Daar moet ik ook nog wat op verzinnen. Zelf zie ik wel wat slordigheden en foutjes. Maar dat zei zo. Ik zou hem nog een keer kunnen maken, maar dan met een andere stof. (Deze stof was een goedkope lap uit de sale.)



Als ik dezelfde jurk een tweede keer maak, zal die vast netter worden. Maar voor nu even geen nieuwe naaiprojecten meer. Als ik ergens aan begin, wil ik het zó graag afmaken. Mijns inziens geen slechte eigenschap. Maar het is vakantie. Vier kinderen die aandacht verdienen. Naaien doe ik wel weer als ze op school zitten.  

M’n man kookte het eten. We proberen de vriezer leeg te maken voordat we op vakantie gaan. Dus de combinaties worden steeds aparter. Nu was het macaroni met pesto. Best lekker! Ik kon lekker blijven zitten. Alhoewel, zitten… ik ging een potje darten samen met zoon A. Het is niet alleen leuk om te doen, maar ook goed voor de rekenvaardigheid. 

8 opmerkingen:

  1. Naai tip: stik het beleg ook op 1 cm door. Het wordt dus een dubbel stiksel. Waarschijnlijk blijft het dan wel zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of zet het beleg met een steekje vast op de schouders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het al met de hand vastgemaakt aan de figuur schouder naden. Waarschijnlijk is het probleem opgelost als ik het op de naad op het rugpand vastzet. Helemaal doorstikken zou ook nog kunnen.

      Verwijderen
  3. Waarschijnlijk zit het iets te strak gestikt, of je hebt de schoudernaden van het beleg iets meer ingestikt dan je jurk. Ligt het wel helemaal plat als je het neerlegt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij het dragen zit het beleg wel netjes. Als de jurk plat ligt ook. Het zit nu alleen vast aan de figuurnaden (schouder). Ik denk dat ik hem nog wel vast ga zetten middenachter.

      Verwijderen
  4. Stik het beleg nog een keer door, dat staat mooier en houdt het beleg iets meer op Ijn plek. Zet het ook vast op de naad middenachter.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gek is macaroni met pesto toch niet, beetje gebakken kip erbij en je hebt gewoon pasta pesto, wordt in vele restaurants geserveerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is jammer dat de dagen nu wat grijs en nattig zijn, maar so far klinkt jullie vakantie heel gezellig. Mijn vakantie begint morgen. Wij krijgen ons nieuwe huis volgende week, dus het zal in het teken staan van inpakken, klussen en tussendoor wat met de kinderen ondernemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)