Pagina's

dinsdag 25 juli 2023

Wat mij betreft mag het sneller...

Het was geen vraag wat de plannen waren voor maandag. Natuurlijk, de schuur! Tenminste, dat zou mijn man gaan doen. Ik hoefde niet te helpen. Daarom wilde ik de ochtend besteden aan huishoudelijk werk. Ik houd ervan om het huishouden in de vakantie zoveel als mogelijk is bij te houden. En er lagen tal van kleine klusjes. Nou, daar kon ik mooi even mee aan de slag.

Het eerste klusje wat de jongens konden doen was blikjes en flesjes inleveren. Ja, ze zijn nog steeds fanatieke opruimers. En het statiegeld wordt nog steeds opgespaard. En ze hebben ook meteen even geteld hoeveel er inmiddels het potje zit: € 82,45. Wat een bedrag hé. Geld wat allemaal in de natuur of in afvalbakken is gegooid.

Toen ze weer thuis kwamen, was zoon B z’n fietsband lek. Ai! Zodra de schuur weer ingericht is, is dat het eerste klusje.

Stukje bij beetje ruimde mijn man de schuur in. 


Heerlijk, op z’n gemakje. Hij had nog steeds het overzicht. Overal ontstonden stapels en hoopjes. Hij kwam nog een dartbord tegen. Die moest opgehangen worden. Er lagen ook nog pijltjes. Dus even een potje darten tussendoor. Groot gelijk hoor, het is ook vakantie!


Ik, daarentegen, kon er op den duur niet meer tegen. Het ging me allemaal véél te langzaam.

M’n zusje appte. Zij heeft pas een opleiding gedaan tot kleurconsulent. En nu wilde ze mij eens voorzien van een advies. Ik weet al wel welke kleurtype ik ben, maar het leek me fijn om alle kleuren langs te gaan. We spraken af wanneer ik langs kon komen. Het kon wat haar betreft vanmiddag wel.

Na de lunch ging ik naar haar toe. En mijn man, die wel in de gaten had dat het wat mij betreft sneller zou mogen, deed de belofte dat aan het einde van de dag alles weer in de schuur zou liggen.

Bij m’n zusje kreeg ik eerst een wit kleed om. Ze had allemaal doeken en kleuren klaarliggen. Nou, we kwamen er al gauw achter dat donkere koele kleuren mij het beste staan. Wintertype, koel en donker, dat kwam ook al uit het advies van Carolien Luitjes. Maar staat alleen donkerblauw en donkergroen en antraciet bij mij? Nou, gelukkig zijn er meer kleuren die mooi staan.

Kijk, deze kleuren staan mij het best!


Na het advies dronken we samen een theetje. En nog één. En toen begon het te onweren. Een goede reden om nóg een poosje te blijven. Toen de bui wegdreef, ging ik weer naar huis. Ik had écht een gezellige middag gehad. De kriebeligheid van ’s morgens, over het opruimen van de schuur, was helemaal verdwenen.

Ik bood nogmaals aan om te helpen met de schuur. Nu mocht het. De waterbaan, waterpistolen en los speelgoed moesten nog een plekje krijgen. En daarna kon ik meehelpen met het opvouwen van het zeil. Even een bezem door de tuin. En toen was de tuin weer leeg.

De schuur is nog niet af, maar wat er nu gedaan moet worden kan ook op een avond.

’s Avonds ging mijn man mountainbiken. Ik pakte de naaimachine er weer eens bij. En kijk, ik ben al een heel eind opgeschoten!

Een jurk uit de Burda Easy


1 opmerking:

  1. Ja die blikjes en flesjes... wij hebben denk ik ook zoiets al opgeraapt.
    Mijn man is het aan het tellen: ik gebruikte de bonnen al als korting op de boodschappen ;) zaterdag gaan de kassabonnen weg en daarvan telt mijn man het statiekorting op. (Vanaf mei ongeveer).
    Leuk zo'n kleuradvies!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)