Pagina's

dinsdag 18 juli 2023

Veel uitgaven!

Zaterdag hadden we een lege agenda. En dat was heel welkom. ’s Morgens, tijdens het ontbijt, stemden we even onze verwachtingen van deze dag af.

Mijn plan voor de ochtend was: de voortuin netjes maken. M’n man wilde een begin maken met het opruimen van de schuur. Hij heeft al een tijdje zitten broeden op een plan. Nu kon hij een klein begin maken. In de vakantie hoopt hij het groter aan te pakken. Heel groot zelfs, als ik z’n plannen hoor.

Ik checkte even mijn mail. Rekening van de tandarts: € 86,11. Valt buiten de tandartsverzekering. Dure foto!

Om een uur of 11 namen we een pauze. Kopje koffie erbij, en een lekker chocolaatje. En we stemden opnieuw de plannen af. 

M’n man had veel spullen op Marktplaats gezet. We hadden bijvoorbeeld 3 scheppen/schoppen/batsen of hoe die dingen ook heten mogen. Nou, eentje is voor ons wel genoeg. We hadden ook een aangebroken pak laminaat liggen. En een zak betonmortel. En nog veel meer van dat soort dingen. Sommige dingen waren we zo kwijt. Dat ruimt alvast een beetje op.

De milieubox zat ook vol. Sinds zoon A een grote interesse heeft ontwikkeld voor afval, heb ik geleerd dat het heel belangrijk is om batterijen apart in te leveren. Dus ook niet even gauw toch eentje in de afvalbak gooien. We hadden ook een aantal oude blikken verf staan die weg konden. Dus de milieubox puilde uit. 

Eigenlijk was ik het opruimen alweer helemaal zat. Daarom bedachten we dat we even met elkaar de milieubox naar de milieu straat zouden brengen. En daarna meteen door naar de speelgoedwinkel om verjaardagscadeaus te kopen voor zoon C en D.

Ik was heel benieuwd wat het zou kosten om de batterijen en verfblikken in te leveren. Het voelde voor mij alsof we goed bezig waren om het gescheiden in te leveren. Zouden we daar dan veel voor moeten betalen? Maar nee hoor, het was helemaal gratis. De jongens keken trouwens hun ogen uit in de milieu straat. Vooral zoon A heeft zo’n andere (positieve) kijk op afval. Het is dat hij in de auto moest blijven, anders had hij wel een poosje rond willen struinen.

We reden door naar de speelgoedwinkel. Het was er niet druk. We namen er echt de tijd voor. De Lego en Playmobil sloegen we sowieso over. Daar hebben we meer dan genoeg van. Maar dan is er nog steeds heel veel keus. 

Zoon A en B bedachten ineens dat ze veel zakgeld hebben op gespaard en zelfs nog verjaardag geld in hun spaarpot hebben. Ze hebben allebei goed nagedacht en de keus gemaakt om er iets van te kopen.

Er waren ook schooltassen, schoolbekers en broodtrommels te koop, van goede kwaliteit. Daar hebben we ook wat van uitgezocht. En het is fijn om een nieuw schooljaar te starten met genoeg bekers, flessen en broodtrommels.

Bij de kassa werd wel duidelijk dat we goed geslaagd waren: € 215,-.

Daarna gingen we naar huis. Het was alweer twee uur, hoog tijd om te lunchen.

Na de lunch ging m’n man even naar de schoenwinkel. Hij had zelf nieuwe schoenen nodig. Zoon A z’n schoenen zijn helaas ook alweer versleten. En zoon B z’n slipper was kapot gegaan.

M’n man kwam terug met schoenen voor A en slippers voor B.  Kosten: €42,- Ik had A op het hart gedrukt om alléén bij de sale te kijken. Hij slijt zijn schoenen zó snel, dus wat mij betreft even geen nieuwe collectie. Voor m’n man zelf lukte het niet, dus hij bestelde een paar schoenen online.

Toen moest ik nog even naar de Hema. De hemden zijn in de aanbieding. Bij mij vielen de gaten erin, dus ik sloeg er meteen even zes in. Er was ook uitverkoop. Daar vond ik twee shirtjes voor zoon D en een broek voor zoon A. Samen € 40,-.

Ik moest ook nog even langs de supermarkt. Daar hield ik me keurig aan de drie dingetjes die ik nodig had. Ook al had ik écht zin in patat, ijs en chocola. Ik vond dat we wel even genoeg hadden uitgegeven deze dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)