Pagina's

dinsdag 23 april 2024

Een gratis printer

Vorige week stond ik in de rij bij het afgiftepunt van de kringloopwinkel. Vóór mij stond een oudere dame met een printer in haar armen. Ik had geen spullen om in te leveren. Ik kwam om pakketjes op te halen, want dat kan daar ook. Twee pakketjes. Allebei via Vinted, bezorgd door Homerr. Het ene pakketje bevatte een kledingstuk. De andere kleine speelgoedpannetjes voor het buitenkeukentje.

De mevrouw voor mij was aan de beurt. Ze wilde de printer neerleggen op de tafel, maar meteen werd ze gecorrigeerd. Nee, er worden geen printers aangenomen.

Ergens snap ik het wel.  

En ik wist het ook uit eigen ervaring. Een half jaartje geleden hield onze printer ermee op. We hebben op verschillende manieren geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen. Maar niks hielp. En toen dacht ik aan de kringloopwinkel. Ik dacht: er is een repair-café. Misschien kunnen ze hem maken en daarna in de winkel verkopen. Maar nee, ze nemen geen printers aan. We werden doorverwezen naar de milieu straat. 

Nou, daar stond de mevrouw. Ze keek beteuterd. Ze vroeg zich hardop af wat ze er dán mee moest.

Ik vroeg haar: ‘doet de printer het nog wel?’ ‘Ja,’ zei ze, ‘er moeten alléén nieuwe cartridges in, maar ik gebruik hem nooit.’ ‘Mag ik hem dan hebben? Ik heb geen printer meer. Ik zou deze heel goed kunnen gebruiken.’ 

Ik voelde me brutaal en behulpzaam tegelijk…😉

En een halve seconde later had ik een printer in mijn armen.

De mevrouw was blij dat ze er van af was.

En ik was blij met een gratis printer. En ’t is ook niet de meest simpele printer. Er kan ook mee gescand en gekopieerd worden. Kan zomaar handig zijn!

Thuisgekomen heb ik de printer eerst maar even schoongemaakt, want hij was behoorlijk stoffig. ’s Avonds hebben we nieuwe cartridges besteld. De volgende dag kwamen ze binnen en… we kunnen weer printen!



We printen niet vaak. Maar in het halve jaar dat we er geen hadden, merkte ik dat ik het erg miste. De ene keer ging het om een kleurplaat voor één van de kinderen. Een andere keer een verzendlabel voor iets wat ik verkocht had op Marktplaats of Vinted. Heel vaak hoeft het niet geprint te worden, maar een enkele keer wel. Of soms een aantal uitnodigingen voor een kinderfeestje of een puzzeltje voor de jeugdvereniging waar ik leiding geef.

Ik heb regelmatig aan mijn zusje gevraagd of ze even iets voor me wil printen. En natuurlijk wilde ze dat. Maar nu kan ik het gewoon weer zelf doen.

Ik voel me net een klein kind, nu ik dit schrijf… 

ikke zelluf doen. :)


Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)