Pagina's

donderdag 26 oktober 2023

Uitgaven in oktober (deel 6)

21 oktober

Ik ging even het centrum in. Het was er enorm druk, want er was een herfstmarkt.

Ik kocht bij Kruidvat 3 pakken luiers voor € 27,-. Bij de speelgoedwinkel kocht ik een cadeaubon van €10,-.

En toen zo gauw mogelijk weer weg… veel te druk, zo’n markt. Da’s helemaal niks voor mij.

22 oktober

Zondag, dus collecten. We gingen ’s morgens met drie en ’s middags met vier naar de kerk. We hebben een virusje in huis, dus niet iedereen was fit genoeg om mee te gaan. De collecten waren voor Diaconie, Kerk en de Nieuwbouwkas. De kerkelijke gemeente waar wij lid van zijn groeit hard. Daarom sparen we vast voor een nieuwe kerk (of voor een verbouwing).

23 oktober

Ik verstuurde via Kaartje2go drie kaartjes. Normaal gesproken verstuur ik kaartjes handgeschreven en als het éven kan bezorg ik ze zelf. Al ben ik helemaal geen trouwe ‘kaarten-verstuurder.’ Ik had geen geschikte kaarten in huis, en bezorgen kwam ook al niet goed uit. Daarom via Kaartje2go. En dat was heel handig. Omdat ik dit voor de eerste keer deed, kreeg ik één kaartje gratis. Kosten: € 8,21.

Ook pinde ik €40,-. Daarvan was €15,- voor de oppas en €25,- had mijn man nodig. Hij heeft het plan om nieuwe salontafels te maken. Een houten blad (een schijf van een boomstam) met metalen pootjes eronder. Een kennis van ons klooft hout. Hij heeft gevraagd of die kennis ook schijven van boomstammen heeft. Ja hoor, hij wilde wel wat apart houden. Nou, mijn man haalde pas de schijven op. Vier flinke dingen. Twee van beukenhout en twee van eikenhout. Nu kan hij lekker aan de knutsel. Mijn man wil de kennis er €25,- voor geven.



24 oktober

Op de markt haalde ik kaas voor €8,20. Bijna 1400 gram. De kaasboer heeft een bak restanten voor 5,99 per kilo. Soms heb ik geluk, dan lukt het me om een mooi stuk (of meerdere stukken) te vinden.

Bij de Plus haalde ik nog wat brood (van gisteren). €5,50.

De uitzenddienst van mijn broer en schoonzus. We gaven een gift voor de zending. En we betaalden de oppas waar ik de vorige dag voor had gepind.

25 oktober

De fysio: €43,-

Lidl: €31,97



26 oktober

Boni: €27,02

Helaas heb ik geen bonnetje meer. Zoon D had het bonnetje in de bakfiets te pakken… Ik kocht de gewone standaard dingen, zoals boter, afbakbrood voor zondag, wat lekkere dingetjes, limonade, sinaasappels, vleeswaar…

Albert Heijn: €3,34

Een winkel waar ik nooit kom. Maar ik ben er vandaag toch even naartoe gegaan. Ze hebben er soms brood voor €0,75. Ik keek dus even of dat er nu weer was. Nee, niks. Alleen zakken witte bolletjes voor €0,50. Daar nam ik er één van mee voor de lunch vanmiddag.

Ik had ook rundergehakt nodig, want dat was bij de Boni uitverkocht. Ze hadden bij de AH een aanbieding. Zakjes 300 gram €3,79: tweede zakje gratis. En daar lagen ook zakjes bij die 25% afgeprijsd waren. Die nam ik mee. Dus ik betaalde €2,84 voor 600 gram gehakt. Ik maakte er thuis 4 porties van. Vegetarisch eten wordt me niet in dank afgenomen door het thuisfront. Maar dagelijks heel kleine porties is goed te doen.

Maar bij de kassa bleek dat je voor de aanbieding een bonuskaart moet hebben. Die heb ik niet. Gelukkig was de mevrouw vóór mij zo vriendelijk om haar bonuskaart voor me te scannen. Thuis heb ik zelf ook maar de AH app op m’n telefoon gezet.

9 opmerkingen:

  1. Weer een mooi overzicht. Ik zie dat je een uitzenddienst van broer/schoonzus vermeldt. Wat houdt dat in?

    En betalen jullie de fysio altijd zelf?

    Bij AH zijn vaak de medewerkers zelf ook wel genegen hun eigen kaart in te zetten. Wel de korting niet de registratie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn broer wordt zendeling in Cambodja. Vanuit de kerkelijke gemeente werden ze uitgezonden. Dat gebeurt tijdens een kerkdienst waarin ze een belofte afleggen.

      Fysio zit dit jaar niet in ons verzekeringspakket.

      Verwijderen
    2. Mijn bonuskaart is anoniem, zo wordt er niets geregistreerd, hoop ik.... En verder hebben medewerkers inderdaad vaak wel een bonuskaart liggen die ze mogen scannen, dan krijg je toch de korting.. .

      Verwijderen
    3. @Liselot: dank voor je toelichting. Da's best een eind weg ook. Gaan ze dan lang weg? En hebben ze kinderen die meegaan?
      (als ik te nieuwsgierig ben, hoor ik t wel :))

      @mrsHteB: als je betaalt met pin is het eigenlijk met een omweg wel weer te traceren/registereren, wat ik nou nog echt anoniem tegenwoordig...

      Verwijderen
    4. Het is voor onbepaalde tijd... De verwachting is dat ze wel weer terugkomen, maar wanneer, dat weten ze zelf ook niet. Hun vijf kinderen zijn allemaal mee.

      Verwijderen
  2. Het was een mooie uitzenddienst. We hebben nog getwijfeld om te gaan omdat het in onze kerk was, maar toch besloten om gisteren na te luisteren. Hopelijk hebben ze een goede reis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een heel bemoedigende dienst! Gisteren hebben we ze uitgezwaaid op het vliegveld. Op moment van schrijven zijn ze nog niet in Phnom Penh aangekomen.

      Verwijderen
  3. Als ik zie dat het ergens druk is vlucht ik meestal ook snel de andere kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk zo'n overzicht.
    Ik ben benieuwd hoe je tafeltje wordt, het zijn in elk geval al mooie schijven.
    Ik heb alle pasjes die ik heb in een app op m'n telefoon gezet (behalve die van Koopman, bedenk ik net) OK app

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)