Pagina's

woensdag 19 juli 2023

Briefjes op de deur

Maandagochtend wilde ik besteden aan huishoudelijk werk. Het hoeft in de vakantie écht niet grondig schoon zijn. Dat lukt ook niet, met vier kinderen om me heen. Maar het is wel fijn als het bijgehouden wordt. Ik haalde bedden af, draaide een was, stofzuigde, maar het meeste werk is toch wel het terugleggen. 

En natuurlijk kon ik daar de hulp van de jongens bij vragen, maar ik had er even behoefte aan om het helemaal alleen te doen. Aan het einde van de ochtend vond ik het weer genoeg. Af is het niet. Acceptabel wel.

De jongens vermaakten zich ook prima. Het was heel wisselvallig weer. Ze speelden dus veel binnen. De Lego ruimden we op. Hun in elkaar gezette auto’s werden bewaard op één van de slaapkamers. Ze zijn er heel blij mee! Ze maakten ook een apart bakje met wat losse legostukjes (de dieren, een paar poppetjes, wat bouwsteentjes) waar ze nog mee kunnen bouwen. De rest van de Lego is nu even onbereikbaar voor hen. Ze spelen er nu weer zó leuk mee! 

Ze bleven bijna de hele ochtend op één van de slaapkamers. Er werden briefjes op de deur geplakt. Prachtig toch!

Ik heb hun namen even weggehaald, maar je begrijpt de strekking vast wel! 

Dit is even belangrijk

A en B (en C met een pijltje)

Niet storen wij zijn aan het spelen

Of A maakt huiswerk


’s Middags bleef het maar regenen en zelfs onweren. Aan het einde van de middag waren de jongens even helemaal uitgespeeld. Er speelde ook wat slaaptekort op. 

Ineens bedacht ik dat het wel weer is om koekjes te bakken. We doen dit bijna nooit, dus voor de jongens was het helemaal feest. Ik maakte een zanddeeg. Dat deeg moest even de koelkast in. Konden ze ondertussen mooi alles opruimen en klaarleggen. 

Ze zijn een hele poos heerlijk bezig geweest. Zo leuk om ze bezig te zien. De koekjes werden heel bijzonder. Net kunst. En ze smaakten heerlijk!

Nog gauw een fotootje voordat ze we ervan gegeten hebben. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)