Pagina's

maandag 24 juli 2023

Grondig

Dát was de eerste vakantiedag met z’n zessen. Het eten van gisteravond was geslaagd. M’n man moest nog even in de vakantiestemming komen. Maar met gezellig lang tafelen lukte dat wel.

Vandaag (zaterdag) hebben we ‘uitgeslapen’ tot kwart voor 8. Na het ontbijt ging m’n man direct aan de slag. De schuur moet grondig opgeruimd worden. En als je het over grondig hebt… alles moest eruit. Het was z'n eigen plan hoor. 

Blijkbaar hoort het bij vakantie hebben. Ik ging de eerste vakantiedagen de slaapkamers van de kinderen grondig opruimen. Mijn man gaat op z’n eerste vakantiedag ook al flink opruimen.

De jongens hielpen mee om te sjouwen. Echt, opruimen met kinderen om je heen is soms heel ingewikkeld, maar ze maken er altijd een feest van. Alles wat je uit de schuur pakt wordt bewonderd en met gejuich aangepakt. 

 


Het is altijd al passen en meten in onze schuur. Alleen al de fietsen. Dat zijn er al vijf plus een loopfiets. Dan hebben we de bakfiets, maar die staat altijd in de voortuin. Dan nog een mountainbike. En sinds kort ook nog een racefiets.

Dan hebben we het nog niet eens over al het gereedschap, emmers verf, hout, fietspomp, zwembadje, statafel, fietsendrager en de vriezer. En dan vergeet ik vast nog een heleboel.   

Binnen een uur lag de inhoud van de schuur in de tuin. Wat komt er veel uit zo’n kleine schuur. Gauw een zeil erover, want het ging ook direct plenzen. En de lege schuur lijkt meteen veel groter. 


Eerst ging mijn man wat met de stroom doen. Stopcontactje erbij en lamp verplaatsen. Daarna heeft hij de ingebouwde werkbank gehalveerd. Er zijn twee stellingkasten en twee sterke bakken aangeschaft. De mountainbike en racefiets zijn opgehangen aan de muur. M’n man is erg zuinig op z’n fietsen. Zo kan niemand ze aanraken, of (nog erger) per ongeluk omstoten.



Voor vandaag is het even genoeg. Maandag gaan we er weer mee verder. Ik schrijf wel we, maar ik heb hulp aangeboden, maar het was niet nodig…! Top!👌

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk zulke dagen, ik hou er van. Heel herkenbaar ook, zo fijn als zo een klus als de schuur opruimen weer geklaard is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk opruimen, en dat gejuich van de kinderen...ècht vakantie haha.
    Maar je hebt er als het klaar is wel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik juich als het schuurtje opgeruimd is. Maar ik vrees dat ik eerst flink mopper. Je kan er je kont niet in keren, want het is echt heel klein. En dan al die zooi....
    Ik start wel als het mooi weer wordt!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)