Pagina's

vrijdag 21 juli 2023

Op de deurmat

Ik zou een heleboel kunnen schrijven over fijne dingen die we de afgelopen dagen deden. Zoals over picknicken in het park. Of over naar de markt gaan. Of over een nieuw hoofdkussen in bed. Of over het (in mijn ogen) heerlijke, afwisselende zomerweer. Of over de eerste pruim die we plukten uit onze pruimenboom.

Maar niets maakte mij zó blij als het moment dat ik de voordeur opendeed, en de nieuwe Burda op de deurmat lag. Het abonnement heb ik gekregen voor mijn verjaardag. Niet alleen een nuttig cadeau, maar ook pure luxe om zo’n blad door de brievenbus te krijgen.


Het is niet de gewone Burda, maar de Burda Easy. Ik had het blad nog nooit in het echt gezien. Het was dus even afwachten of het wel wat voor me is. Ik dacht maar zo: Easy, dat moet wel voor beginners zijn.

Ik heb het blad eerst doorgebladerd. Deze keer staan er alléén maar jurken in. Zomerjurken. Vijf verschillende soorten. En per soort weer drie varianten. Ofwel: 15 patronen. Ik heb alles goed doorgelezen. Sowieso zag ik al twee jurken die ik wel wil proberen te maken.


Lang verhaal kort. Ik ben begonnen. Zo leuk om weer aan een nieuw project te beginnen. En meteen loop ik tegen dingen aan die ik nog niet eerder heb gedaan. Maar dat geeft niks. Juist leuk zelfs. En tot nu toe kom ik er aardig uit. 

Ik heb alles geknipt. Handig dat ik de naadtoeslag nu gewoon met een magneetje aan de schaar kon knippen in plaats van alles afmeten en met krijt aangeven. Nu ben ik aan het lussen. Ik doe het maar gewoon zoals ik op naailes leerde, want dat werkte heel goed.



En ja, ik kan niet zo lekker doorgaan als ik zou willen. De kinderen verdienen ook gewoon aandacht. Dus het is een beetje schipperen tussen wat ik zou willen en wat goed is voor hen.

2 opmerkingen:

  1. Oh, ik kan me voorstellen dat je blij wordt van de Burda. Een heel tijdschrift vol potentiële leuke mogelijkheden. Toen ik het naaien nog probeerde, koos ik ook altijd voor Easy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ken dit blad niet en ook niet de magneetjes, wat n goeie tips!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)