Pagina's

zaterdag 22 juli 2023

Aftellen

Terwijl ik dit schrijf, tel ik de uren af. Nog 3 uur… en dan heeft mijn man ook vakantie!

De afgelopen twee weken werkte hij nog. Na deze laatste werkdag heeft hij maar liefst vier weken vrij. Het bedrijf waar hij werkt houdt de gebruikelijke drieweekse bouwvak aan. Niet verplicht trouwens. Er zijn collega’s die juist liever in de bouwvak werken. Die nemen liever vrij in het laagseizoen.

Mijn man heeft veel vakantiedagen. En veel werk. Dus vrij nemen doet hij niet vaak. Maar vorig jaar nam hij voor het eerst vier weken vrij in de zomer. Dat beviel hem zo goed, daarom doet hij dat dit jaar weer. 

Ik kijk er enorm naar uit om met z’n zessen vrij te zijn. Dan kunnen we de verantwoordelijkheid voor de kinderen delen. Hoewel de afgelopen twee weken heel soepel verliepen, was het ook wel écht hard werken. En omdat ik weet dat het bijna zover is, ben ik er ook helemaal aan toe. 

Op vakantie gaan staat natuurlijk al gepland. Voor de rest zijn alle opties open. Niks moet, alles mag. 

De jongens en ik hebben met elkaar een plannetje gemaakt. Het moest een geheimpje zijn. Dat bleek toch wel lastiger te zijn dan gedacht. We gaan vanavond iets speciaals eten. Gewoon omdat we zo blij zijn dat papa dan ook vakantie heeft. 

Ieder mocht z’n lekkerste hapje(s) opnoemen. Zoon A wilde graag wraprolletjes en bitterballen. Zoon B wilde een stokbroodje met salade en komkommer. Zoon C wilde knakworstjes in bladerdeeg en pizza. Dat gaat vast een lekker maaltje worden.  

Vanmorgen zijn we met elkaar naar de supermarkt gegaan. We hebben alles gekocht wat we nodig dachten te hebben.

Daarna heb ik ze allemaal aan het werk gezet. Ieder maakte wat hij uitgekozen had. Het werd een heerlijk geklieder. En samen met mijn hulp werd daarna alles weer opgeruimd en schoongemaakt.  

Echt heerlijk, die voorpret!

2 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier voor jullie vakantie. Met zo'n zelf bedacht en zelf gemaakt diner hebben jullie vast en zeker een mooi begin van de vier weken. Ik ben benieuwd naar jullie verdere vakantie belevenissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jullie een fijne, ontspannen vakantie met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)