Pagina's

donderdag 23 februari 2023

Low-budget

In juni hebben we een gezins-fotoshoot laten doen. Het was meteen m’n verjaardagscadeau. Ik was van plan om foto’s af te laten drukken. Het moest iets worden ‘voor aan de muur’. Hoe en wat wist ik nog niet.

Een half jaar verder, en er hangt nog steeds geen foto aan de muur. Jammer, want de foto’s zijn zó leuk! Het wordt de hoogste tijd om daar verandering in aan te brengen!

Het gaat om de muur boven het bankstel. Wat zullen we doen? Verschillende lijstjes? Canvas? Afdrukken op hout of metaal? Eén grote foto of meerdere kleine foto’s?

Ik houd van low-budget. En ik houd ook van recyclen. In de schuur lag wat steigerhout. Tot een paar jaar geleden was het een deur voor onze inloopkast. Nu lag het in de schuur te wachten op een nieuwe bestemming.

En ineens wist ik wat het moet worden. Een grote lijst. In die lijst moeten drie touwen gespannen worden. Met mini wasknijpertjes hangen we foto’s op. Allerlei foto’s. Niet alleen geposeerde, maar ook spontane foto’s.

Zo gezegd, zo gedaan. Nee, ik schrijf het niet goed. Zo gezegd, zo voerde mijn man het plan uit. Ik had het ook zelf willen doen (lees: proberen), maar hij was me net voor...😉



De lijst was klaar. Nu nog een ophangsysteem. Het leek mij wel leuk om het met een stevig touw aan een spijker op te hangen. Om de spijker werd gegrinnikt. Het moest een houtdraadbout worden. Weer wat geleerd.

Ik bestelde een stuk of dertig foto’s. Allemaal kleintjes. Tien bij tien. Dan hangt het gelijk. Staat wat rustiger dan allerlei verschillende formaten.

Wat ik meteen heb ontdekt is dat niet alle foto’s geschikt zijn voor die afmeting. Op sommige foto’s mist een bos haar, de helft van mijn trouwjurk of zelfs een kind.

Bij de Action haalde ik mini wasknijpertjes.

Nu hangt het! Ik word er helemaal blij van als ik er naar kijk. Veel leuker dan een witte muur.

Low-budget. De kosten die ik ervoor heb gemaakt  (knijpertjes en foto’s af laten drukken) zijn €9,-. En de plank steigerhout heeft een mooie bestemming gekregen.

En toen wilde ik er een blogpost over schrijven. Aangezien ik geen foto’s plaats van ons gezin, moest ik de lijst weer aftuigen. De wasknijpertjes zijn slechts van ‘Actionkwaliteit’. Aan het eind van het liedje had ik een handvol kapotte knijpertjes. 


Ik had geen reserve meer, want ik had alle overgebleven knijpertjes al weggegeven. De knijpertjes die kapot gingen heb ik dus allemaal weer gemaakt. Een uurtje prutsen, maar het is gelukt. Nogmaals wat geleerd.





3 opmerkingen:

  1. Leuk idee, jammer dat veel mensen nog steeds de troep van action gebruiken .
    Zo blijven we afhankelijk van China.
    Waarom niet wat meer geld uitgeven voor deugelijke producten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Ik ben al een tijdje aan het denken hoe ik foto's zou kunnen ophangen zonder de hele muur vol gaten te moeten boren. Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een superleuk idee van die lijst! Die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)