Pagina's

maandag 12 december 2022

Ziekenverzorgster

Momenteel ben ik naast moeder ook ziekenverzorgster. Een taak die niet zo goed bij me past. Ik vind het een pittige taak. 

In ons gezin gaat er regelmatig een virusje rond. Dat is logisch. Vier kinderen, tussen de één en acht jaar. Drie ervan gaan naar school. En school is dé plek om virussen uit te delen en te ontvangen. En kinderen zijn hun weerstand nog aan het opbouwen. Oftewel, ze zijn vatbaarder.

Vóór de coronapandemie waren wij bijna nooit ziek. Heus we een verkoudheid. En er ging ook ieder jaar wel een buikgriep rond. Maar écht ziek, koorts, griep, dat gebeurde niet zo vaak.

Maar na de coronapandemie…

Niet normaal. In het voorjaar waren we om beurten ziek. Zo herinner ik me maart, april en mei. In de zomer gelukkig niet. In de herfst vond ik het meevallen. Ik dacht nog dat onze weerstand weer goed was. Maar nee hoor. De laatste drie, nee vier, of misschien wel vijf weken… Iedere dag is er wel een zieke in huis.

En écht ziek hoor. Geen snottebelletje. Wij denken dat we nu het RS-virus in huis hebben. Onze jongste is er het ziekste van. Maar onze oudste heeft het ook enorm gehad. Benauwdheid, koorts, en daarna hoesten. Hoesten. Hoesten. Hoesten. Heel hard.

Ik word er soms moedeloos van. Niet alleen van dat hoesten, want ik zou oorkappen (herriefoon wordt dat ook wel genoemd hier) op kunnen zetten. Nee, moedeloos van het telkens ziek-zijn.

Sinds vandaag hebben we ook een andere variant ziekte in huis. Zoon B zit op dit moment naast me. Heerlijk te spelen. Hij had buikpijn. Ik ben geen arts dus mijn diagnose is alleen gebaseerd op mijn eigen gevoel. Maar ik denk dat het schoolziek is. Op het moment dat ik zei dat hij vandaag maar thuis moest blijven, was het over. En nee, ik ga hem niet toch naar school brengen. Laat hem maar een dagje bij mij blijven. Misschien niet voor lichamelijke genezing, maar wel voor z’n gemoedstoestand.

4 opmerkingen:

  1. Ja dat is soms pittig, vond ik al met een kind.
    Vanillevla was altijd mijn oplossing en voor het hoesten een brokje kokosolie of boter, van hoesten wordt keel zo rauw en dat veroorzaakt ook weer hoesten. Beetje smeren is dan fijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie tip. Smeren helpt een beetje. En maar gewoon blijven bedenken dat het een keer over gaat;)

      Verwijderen
  2. Poeh, dat klinkt ook best pittig Liselot! Ik snap heel goed dat je het zwaar vindt. Ook omdat het een aanslag is op je zenuwen als moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad zwaar... :( Maar om toch positief te blijven, gelukkig blijf ik zelf nog steeds gezond. Dan is er in ieder geval iemand die voor de zieken zorgt.

      Verwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)