Pagina's

vrijdag 18 november 2022

Verkoper van Vattenfall aan de deur...

De deurbel ging. Ik dacht dat het m’n zusje zou zijn, dus zei tegen één van de kinderen: daar heb je tante. Hij rende naar de deur en opende die. Maar het was geen tante. Het was een meneer met een Ipad in z’n handen. Hup, zoon gooit de deur weer dicht. Aandachtspuntje in de opvoeding.;)

Gelukkig was ik hem achterna gelopen, en kon ik de deur snel weer openen. Het was een meneer, met een jasje aan van Vattenfall. Een energiemannetje dus. Die hebben we al in geen tijden aan de deur gehad. Meestal wimpel ik zulke mensen snel af. Deze keer was is stiekem wel heel benieuwd waar hij mee zou komen.

Z’n openingsvraag luidde als volgt: ‘Bent u tevreden over de huidige energieprijzen?’

Ik moest even heel hard lachen.

Alsof het energiebedrijf geïnteresseerd is in onze mening… Alsof het hen ook maar iets kan schelen wat wij ervan vinden… Wie heeft deze man op pad gestuurd? En met welk doel?

Hij wilde duidelijk een nee horen.

En omdat ik moest lachen, verontschuldigde hij zich, en probeerde mij te overtuigen dat hij niet van plan was om mij terug te krijgen als klant, maar bij alle (oud)klanten wilde peilen hoe het gaat.

Toen moest ik nog harder lachen. Ik vond het zo’n vreemde situatie.

Dus ik reageerde: ‘Ja, ík ben tevreden.’

Dat was niet het antwoord wat hij wilde horen.

Dus gooide hij het over een andere boeg. Of we er al aan gedacht hebben om energiebesparende maatregelen te nemen.

‘Uiteraard.’

Toen kwam het hoge woord eruit.

‘Wilt u nog 20% extra op uw gasverbruik besparen? Heeft u gehoord van een slimme thermostaat?’



Ik werd er een beetje recalcitrant van. Daarom antwoordde ik: ‘nee hoor, ik ben zelf heel slim met ons gasverbruik bezig.’

‘Nog een fijne dag, mevrouw.’ En weg was hij.

Da’s dan toch aardig, dat hij me nog een fijne dag wenst.

6 opmerkingen:

  1. Ik kan me niet herinneren ooit iemand van een energiebedrijf aan de deur te hebben gehad. Voor privatisering was er geen keus en pas later ben ik zelf gaan uitzoeken waar ik het beste terecht kon. Ben gelukkig zelf slim en we hebben nu ook geen slimme meters of app.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij stapten ieder jaar over via gaslicht.com. Energiebedrijven kwamen langs met een aanbod om je terug te krijgen als klant. Het was nu al even geleden. En de meneer had uiteraard geen aanbod voor contracten. Maar hij wilde een dienst verkopen. Kostte trouwens ook nog eens 9 euro per maand.

      Verwijderen
    2. Ja ik stapte ook elk jaar over met een goede welkombonus. Helaas nu niet meer, was al blij dat ik nog een vast contract bij Essent in juli waar ik al bij zat wel 100 euro meer.

      Verwijderen
  2. Dat lijkt me toch een afschuwelijke baan, ongewenst aan moeten bellen en mensen proberen iets te verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (9) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) kringloopwinkel (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)