Pagina's

vrijdag 9 september 2022

Portemonnee gesloten, tweede en derde week

Portemonnee gesloten, hoe verliep de tweede en derde week?


Tweede week:

Boodschappen was deze week 99 euro. Dat is helemaal top.

Nog wat losse dingetjes bij verschillende winkel: 32 euro

Toen nog ‘even’ een pasfoto, paspoort en reisverzekering voor mijn man: 92 euro

Hij gaat namelijk binnenkort een zakelijke reis maken naar de USA. Supergaaf! En aangezien wij niet zo reislustig zijn, waren we nooit in het bezit van paspoorten. Tot nu. Mijn man heeft er één. Maar wat een geld…

 

Derde week:

Boodschappen: 82 euro.

Ik haalde aan het begin van de week 2 TGTG’s. 

  • Eén bij een bakker op de markt. Die bevatte drie broden en verder veel koekjes. Bij de bakker waar ik normaal gesproken mijn brood haal, zou ik voor dat geld vijf broden kunnen halen. Alhoewel, de broden zijn sinds kort geprijsd naar €1,50 per stuk. En ik heb even mazzel dat niemand kokoskoekjes lust. Alle twintig(!) voor mij...;)
  • De ander bij de Coop. Die was minimalistisch;). Een paar zakken voorgesneden groente, een smoothie, wat losse bakjes borrelhapjes. 
Oeps! Het blijft een gokje, zo’n TGTG.

Ik had dus nog maar 90 euro budget over. Daarom ging ik extra goed mijn best doen. In de diepvries lagen ook nog twee maaltijden. Wraps? Die maak ik deze week zelf. En voor deze week heb ik geen extraatjes (lees: chocola) gekocht. Het is tenslotte 'gewoon' september. 

Ik heb de mazzel dat ik al 40 appels van onze appelboom heb kunnen plukken. Hoe leuk is dat! Gratis fruit. 

En toen werden we ook nog uitgenodigd door één van mijn trouwe bloglezers (mijn ouders) om bij hen te komen eten. 

Ineens werd het makkelijk om binnen het budget te blijven.

En verder nog weer wat kleine dingetjes (cadeautje): 20 euro.

Ik bestelde nog een zomerjas voor zoon A. Alvast voor volgend jaar. Nu zijn ze namelijk afgeprijsd met zo’n 70%. € 24,50. Voor nu een extra uitgave, maar dan hoeven we in het voorjaar geen jas voor de volle prijs te kopen. Regeren is vooruitzien.


Weken van alléén maar boodschappen komen blijkbaar (bijna) niet voor bij ons. Er is altijd wel iets. Feestjes, cadeautjes, sokken vol gaten, regenlaarzen die niet meer passen, een tube zalf, en noem het allemaal maar op. Dat zal wel horen bij een gezin met vier kleine kinderen. 

2 opmerkingen:

  1. Zeventig procent is een fijne korting! Slim om dan te kopen inderdaad. Een beetje vooruit denken kan inderdaad enorm helpen met zuinig leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. deze week bij de kringloop geweest voor kleding voor mezelf. 15 kilo kwijt dus veel kleding echt te groot. goed geslaagd 2 blazers,2 vesten 3 t.shirts .kosten 19.25 erg blij mee broeken heb ik nog genoeg,al in de uitverkoop gekocht met ook 70% korting .kan er weer even tegen.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)