Pagina's

woensdag 27 juli 2022

23 juli, Alléén erop uit.

Ik stond vanmorgen op met een heerlijk gevoel. We hebben nu allemaal vakantie. Ik had écht zin in deze dag.

’s Morgens werd zoon A opgehaald. Een dagje bij opa en oma spelen, en samen met hen naar een verjaardag.

Ik ging me maar eens over de heg ontfermen. Beetje knippen, beetje vegen. Deze keer knipte ik met de hand. Ik zou zo graag een super strakke heg willen, en met de elektrische heggenschaar lukt dat niet. Met de hand overigens ook niet. Toch maar eens verder onderzoeken hoe ik het aan moet pakken. De glasplaat boven de deur werd gepoetst. Gewoon omdat die nog een beetje nieuw is. De ramen dan ook maar. En een tijdje later zag de voortuin er weer netjes uit.

M’n man ging ook wat klusjes een boodschapjes doen. Ieder zijns weegs. Vind ik heerlijk.

Eind van de ochtend nam ik een douche, trok ik mijn mooie nieuwe jurkje aan, tutte ik me een beetje op, want ik ging er even lekker uit…

Even uit de moederrol. Samen met m’n schoonzus op stap.

Ik werd opgehaald om naar Giethoorn te gaan. Niet om de varen. We gingen er wandelen en een high tea nuttigen. Het was prachtig weer. Uiteraard was het er druk. Wat een hoop mensen. Alle culturen door elkaar heen.  

We zaten een tijdje langs de kant. Leuk hoor, mensen kijken. Mensen zien varen (en botsen). In het begin moest ik even wennen om zonder de kinderen te zijn. Ik merkte dat ik alert bleef, opletten waar ze lopen. Soms stak ik zelfs mijn hand uit om ze een hand te geven. Maar nee, geen kinderhandje die mijn hand pakte. Want o ja, ze zijn niet mee.  Maar na een paar minuten wandelen verdween dat.

We kwamen aan bij het restaurant, waar we een plekje uitzochten. Er werd een potje thee gebracht samen met een etagère voor lekkers. Allemaal zoete hapjes. Cheesecake, bonbons, soesjes, muffins. Van alles. We kletsten gezellig. Ik heb zelfs verteld over mijn blog. Iets wat ik met bijna niemand deel. M’n blog is een beetje mijn geheim. Wat denk je, ze wist het al…😉 Toch iemand die het doorgekletst heeft. Haha!


Intussen stuurde ik mijn man een appje. Hoe gaat het thuis? Hij had alles onder controle. Natuurlijk! Ik had niet anders verwacht.

Er kwam een tweede gang. Kleine belegde broodjes. Toen we dat hadden gegeten, bleek er ook een derde gang te zijn. Mini hartige taartjes. En daar bleef het niet bij. Er kwam zelfs een vierde gang. Brownie’s en stukjes taart. Het was écht veel. Zelfs teveel. Ik heb met zoiets de neiging om teveel te eten, maar deze keer wist ik op tijd te stoppen.


Aan deze gezellige middag kwam ook een einde. We wandelen nog even naar het meer bij Giethoorn, en daarna zochten we de auto weer op. Na een rit, met tussenstop, en familiebezoek, kwam ik om half negen ’s avonds weer thuis.

Weer fijn bij mijn man. We kletsten elkaar even helemaal bij, met een wijntje, buiten op de loungebank. Hij had zich prima vermaakt.

Ik kijk terug op een heerlijke dag. Alle belemmerende overtuigingen om niet alléén (lees: zonder man of kinderen) weg te gaan, zijn vandaag ontkracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)