Pagina's

woensdag 20 juli 2022

16 juli, Sporten, Lezen

Het is zaterdag. Normaal gesproken een dag met z’n zessen. De dag dat we er met z’n allen op uit trekken, of rondom het huis rommelen. Deze keer niet. Mijn man is een dagje weg. Mensen helpen. Fijn dat hij dat graag doet. Maar ook jammer voor ons. En voor hemzelf, want hij brengt graag veel tijd door met ons. Zolang zulke dagjes niet te vaak voorkomen, is het natuurlijk helemaal prima.

De kinderen zijn deze ochtend uitgerust en vrolijk. Ze hebben een lange nacht gemaakt. Er staat voor ons vandaag niets op de planning. Dat is voor de kinderen geen probleem, want zij willen natuurlijk met de zandbak spelen.

Al maanden wil ik wat vaker sporten. Maar het blijft bij een plan. De uitvoering schiet erbij in. Deze ochtend deed ik, tot mijn eigen verbazing, een work-out van twintig minuten. Gewoon via Youtube, Optima Vita. Marloes, van Optima Vita coacht me er lekker doorheen. Het sporten viel me mee. Ik kon het goed volhouden. De kinderen stonden erbij en keken ernaar. Vol verbazing. Soms kreeg ik tips. Dat ik bijvoorbeeld mijn knieën recht moest houden. En dan hadden ze nog gelijk ook. Haha!

Na het sporten voel ik me altijd zó lekker fit en voldaan. Ik hoop het vaker te doen. Maar eerst even de spierpijn afwachten. Ik heb namelijk heel fanatiek meegedaan.

’s Middags haalden we een cadeautje voor een jarig familielid bij onze lieveling-boekenwinkel. Ik krijg daar altijd de behoefte om iets te kopen. Zoveel moois. Maar boeken zijn duur. Begrijpelijk hoor.

Dus gingen we even naar de bibliotheek. Wij houden allemaal van lezen. Mijn man leest vaak e-books. Ik liever een ‘echt’ boek. Zoon A leest ook graag, maar wordt ook nog graag voorgelezen. En B en C zijn helemaal verzot op voorlezen. Ze kunnen ook een hele tijd boeken doorbladeren. Ook nemen de kinderen altijd een boekje mee naar bed. Even lezen voordat ze gaan slapen. Als er geen boek in hun bed ligt, komen ze naar beneden om nog een boekje mee te nemen. Vast ritueel.

Toen we thuiskwamen, werden de boeken direct uit de tas gehaald. A, B en C gingen lezen. Muisstil was het. Ik ging ook maar lekker lezen. Af en toe hoor ik A wat voorlezen aan B en C. Zo leuk!

Eind van de middag stopte ik de kinderen in bad. Na het bad mogen ze even op de computer een filmpje kijken. Dat mogen ze één keer per week. Ze weten het precies. En ze vinden het superfijn. Dan heb ik even de tijd om een hele bakplaat voor burrito’s te maken. Dat valt hier wel in de top drie van lievelingseten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)