Pagina's

zaterdag 23 april 2022

Vakantie geboekt

Vakantie is luxe! Ik vind het heerlijk om er in de zomer even uit te gaan. Even het huishouden niet runnen. Wij zijn geen kampeerders. Gewoon nog nooit gedaan. We zoeken liever een huisje. Maar ooit hopen we een camper bij elkaar te sparen, en daarmee op vakantie gaan.

 

Dit jaar hopen we 2 weken op vakantie te gaan. Dat is voor het eerst. De voorgaande jaren gingen we namelijk maximaal 1 week. En er waren zelfs 2 zomers dat we thuisbleven. Maar dat had te maken met zwangerschappen. Goed, dit jaar dus maar liefst 2 weken.




Ik schrijf iets over hoe het boeken van een vakantie bij ons is verlopen.

 

We hebben al die jaren een budget gehad van €1.000,-. Dit jaar dus €2.000,- Zou dat wel lukken? Ons gezin is groter geworden, de prijzen zijn gestegen, maar het budget is gelijk gebleven…

 

We hebben onze wensen besproken. Voor de eerste week hebben we iets kunnen boeken voor €1800, maar van dit bedrag hoeven we maar de helft te betalen, want we gaan samen met anderen. Voor dit bedrag hebben we een royaal luxe huis, net over de grens, kunnen boeken.

 

De tweede week willen we alleen met ons eigen gezin vakantie vieren. Ik heb een aantal sites afgestruind. Ik heb de ‘schakeltjes’ uit de krant bekeken. Contact opgenomen met mensen, die me weer gegevens van een beheerder gaven. En uiteindelijk gevonden wat we precies wilden. Op fietsafstand (8 minuten) het strand, maar ook een speeltuin en zwembad op het ‘park’. Het is een ‘niet commercieel’ park. De huizen zijn van particulieren, maar kunnen wel gewoon verhuurd worden. Dit kost ons €800,-.

 

En daarbij wil een kennis van ons graag die weken in ons huis vakantie houden. Inkomsten €500,-. Het kwam zomaar op ons pad. Voor ons is het de eerste keer dat wij dit doen. Ik ben heel benieuwd hoe we het ervaren.

 

Budget:               2 000

Vakantie 1             900 -

Vakantie 2             800 -

Huis verhuurd        500 +


Over                   800,-

 

Uiteindelijk blijft er dus nog € 800,- over.

Kijk, dat vind ik een leuke besparing!

 

Mijn tips voor een goedkopere vakantie:

 

-     Ga samen met familie/vrienden, Je hebt wel een groter (en duurder) huis nodig, maar je kan de prijs delen.

 

-     Zoek naar een niet-commercieel vakantiepark. (Ik kwam er toevallig terecht. Niet commercieel heeft vaak ook geen website, ze maken ook geen reclame. Je moet soms net weten dat het bestaat…)

 

-     ‘Verhuur’ je eigen huis (aan een kennis😉)

 

-     O ja, wij nemen zelf bedlinnen mee. Dat scheelt zo’n €9,- per persoon per week. Voor ons dus €108,-. Nou, voor dat bedrag neem ik zelf wel een stapeltje mee. Het liefst zou ik mijn hele bed mee willen nemen, maar dat gaat nou eenmaal niet, haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)