Pagina's

dinsdag 26 april 2022

Traybake



Hoe maakte ik het?

-     Aardappels (800 gr) schillen, in partjes snijden, voorkoken.

-     Broccoli, paprika, ui en wortel in stukjes snijden en op de bakplaat        leggen.

-     Van 400 gram rundergehakt, 3 verkruimelde beschuiten, 1 eetlepel  gehaktkruiden en een scheutje melk gehaktballetjes draaien, en op de groente leggen.

-     De gekookte aardappelpartjes op de groente en gehaktballetjes leggen.

-     Besprenkelen met zonnebloemolie.

-     Op smaak maken met peper, zout, theelepel tijm, theelepel koriander.

-     In de oven op 200 graden, voor ongeveer 30 minuten.

Zo simpel, maar het smaakt heerlijk! Eet smakelijk!!!


O ja, de volgende keer maak ik het zonder bakpapier, want ik las vandaag dat het beter is om het niet te gebruiken, in verband met PFAS…

2 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op traybakes, bakpapier scheelt een boel boenen bij de afwas. Ik gebruik het nog wel, maar weet dat ik dat beter niet kan doen. We hebben ook een siliconenbakmat, die ga ik nu toch maar weer eens proberen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, een siliconenbakmat is ook handig! Ik ga de bakplaat voortaan insmeren met olie. Het is wel meer werk met afwas, maar dat heb ik er wel voor over;)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)