Pagina's

donderdag 2 november 2023

Uitgaven in oktober (laatste deel)

26 oktober

In de vorige blogpost schreef ik al dat ik op deze dag boodschappen haalde. Nadat de blog online kwam, reden we naar Schiphol. We zwaaiden mijn broer en zijn gezin uit. Zoals ik al eerder schreef, gaan ze in Cambodja wonen om de mensen daar te vertellen over de Heere Jezus.

We kwamen rond 2 uur aan op Schiphol. Om 3 uur ging mijn broer met z’n gezin door de douane. We hebben gezwaaid tot we ze niet meer zagen, en daarna zijn we weer terug naar huis gaan. Parkeerkosten: €7,70.



’s Avonds was er een kerkdienst in onze kerkelijke gemeente, ten bate van de zending. Dat betekent dat de collecte opbrengst bestemd is voor de zending. Wel heel toepasselijk!

27 oktober

Sinds de vorige dag heb ik de Albert Heijn app op mijn telefoon. En nu zag ik daarop Overblijvers staan. Ik werd er wel nieuwsgierig van. Daarom bestelde ik twee bakkers pakketten. ’s Avonds, tussen 9 en 10 uur, konden we het ophalen. Voor twee pakketten betaalde ik €5,90. Er zaten vier broden in en verder héél veel grote luxe koeken. Heerlijk, maar gezien de inhoud ga ik het vermoedelijk niet vaker halen. Te veel ongezonde dingen. 

Ook werd er €72,- afgeschreven naar de Belastingdienst voor de wegenbelasting.

28 oktober

Bij de bakker kochten we nog 5 broden: €7,50.

29 oktober

Zondag. We gaven aan de drie collecten: diaconie, kerk en de emerituskas. De emerituskas verzorgt uitkeringen aan oude predikanten (die niet meer verbonden zijn aan het kerkelijke gemeente) en predikantsweduwen. Met eigen woorden: ‘een soort pensioenspot’.

31 oktober

Er werd € 55,45 afgeschreven door Kliksafe, onze internetprovider.

Op de markt kocht ik voor €10,- kaas. Bij de Plus haalde ik voor €6,48 uit de aanbiedingsbakken.

Er werd €110,- afgeschreven door Budgetenergie. Wij hebben de mazzel dat we nog steeds een vast contract hebben, van voor de energiecrisis.

Zo heb ik een maand lang de afschrijvingen van de bankrekening gedeeld. De maand oktober was in verhouding tot andere maanden een goedkopere maand qua boodschappen en een duurdere maand qua uitjes.

Mijn man en ik hebben ook ieder een eigen spaarpotje. Jaarlijks wordt er een X bedrag ingedaan. Dat geld kunnen we persoonlijk, naar eigen inzicht, besteden. Soms wordt er maanden niks van uitgegeven, soms meerdere uitgaven per maand. Deze uitgaven heb ik niet meegenomen in dit overzicht. 

1 opmerking:

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)