Pagina's

woensdag 8 november 2023

Betaalbare cadeautjes

Onze kinderen worden zo nu en dan uitgenodigd om op een feestje van een klasgenoot te komen. Heel leuk!

Ik stop een ingepakt cadeautje in de schooltas, en ik zorg ervoor dat degene die op het feestje mag komen zónder fiets naar school gaat. Vanmorgen vergat ik dat laatste bijna..! 

Cadeautjes heb ik op voorraad liggen. Als ik een interessante aanbieding zie, dan sla ik meteen in.


Onze kinderen zijn 8, 6, 5 (en 2). Ik probeer altijd in te kopen naar die leeftijden. 

Er zit een risico aan. Een paar jaar geleden ontdekte één van de kinderen de voorraad en heeft alles(!) opengemaakt… Hij was toen net 2, dus hij heeft het niet uit ondeugendheid gedaan. En hij was dolblij met z’n vondsten.

Deze week was er bij Kruidvat zo’n aanbieding: Legodoosjes: 2 + 1 gratis. Ik heb er meteen zes ingeslagen. Eén doosje is alweer weggegeven. Normaal gesproken kosten ze €8,99 per doosje. Omgerekend betaalde ik nu dus €6,- per doosje. Dat vind ik een keurige prijs én een leuk verjaardagscadeautjes voor vriendjes. Omdat onze kinderen zelf gek op Lego zijn, geven ze het ook graag aan hun vriendjes.

Zelf vind ik legpuzzels, autootjes, spelletjes of een leesboek ook prima cadeaus. Maar als de kinderen proberen in te schatten waar hun jarige vriend blij van wordt, dan kiezen ze bijna altijd Lego.

De ouders appen, en vragen wat er op het verlanglijstje van de jarige staat, is ook een optie. Persoonlijk ben ik daar mee gestopt, nadat het me een keer veel gedoe heeft opgeleverd.

En als ze op een meisjesfeestje mogen komen, dan gaan we tóch even naar een winkel om wat uit te zoeken. 

 

4 opmerkingen:

  1. Precies zo deed ik het ook altijd.
    Onze jongens kregen vaak een rol snoep en een €5,- munt daarop geplakt.
    Maar een cadeautje vind ik persoonlijk veel leuker..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vroeg meestal aan m'n kinderen wat ze wilden geven. Dan kwam het wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had vroeger ook altijd een 'cadeautjesdoos' voor feestjes. Daarin verzamelde ik het hele jaar door aanbiedingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook voor meisjes is er hele leuke Lego :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)