Pagina's

dinsdag 3 oktober 2023

Weg met de advertenties

Is het jullie al opgevallen? Sinds kort zijn er geen advertenties meer op mijn blog te zien.

Het zit namelijk zo. Ik kreeg allerlei meldingen van Google Adsense. Ik moest toestemming vragen voor het cookie beleid. Ik vind het prima om zo’n pop-up dingetje (jip en janneke taal, maar je snapt vast wat ik bedoel) op m’n blog te hebben, waarbij je toestemming kunt geven óf geen toestemming geeft. Zestig procent van de lezers gaven geen toestemming. De advertenties werden ineens niet meer geplaatst. Of het ermee te maken heeft, ik denk het wel.

Ook was er ‘schokkende content’ op mijn blog aangetroffen. Gruwelijke, expliciete of walgelijke afbeeldingen, zo stond er in de mail. Kort daarvoor kreeg ik ook een beleidsschendingsrapport. Tja, wat moet ik ermee?

Toen verschenen er weer advertenties. Eventjes. En kort daarna… verdwenen ze op de mobiele versie van de blog. Dus op de computer of I-pad waren de advertenties nog wel te zien, op de telefoon niet meer.

Het tonen van advertenties levert mij een klein bedrag op. Het aanklikken van een advertentie levert mij meer op. Als er dus geen advertenties meer getoond worden, zijn de inkomsten weg.

Ik blog niet voor de inkomsten, al is het leuk om er geld mee te verdienen. Maar hebben we het geld nodig? Nee hoor.

Ik las bij meerdere bloggers dat er wat problemen waren met Adsense. Ik ben er klaar mee. Weg met de advertenties. Ik heb alles verwijderd.

Maar even iets anders. Vinden jullie het leuk om in de maand oktober mee te kijken in onze uitgaven? Of hebben jullie andere tips om over te bloggen?

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zonder reclame, al viel het me hier niet zo op. Op sommige blogs springt zo'n blok in je scherm tussen bijna elke alinea. Heel storend. Ik heb zelf een betaalde domeinnaam zonder reclame. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden :)

    Schokkende content hier? Dat kan ik me niet voorstellen. Wat een gedoe zeg, daar ben je maar druk mee.

    Over uitgaven bloggen kan zeker interessant zijn, vooral omdat jullie een wat groter gezin hebben. Of over hoe jullie elkaar hebben leren kennen ofzo, achtergrond bij 'Liselot' zeg maar. Ik roep maar wat hoor.
    Ben je nog aan de slag met nieuwe naaiklusjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zonder reclame. Bloggen over uitgaven kan heel leuk zijn.
    Zelf doe ik nog steeds de €50,- challenge 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Advertenties aan de zijkanten heb ik geen moeite mee, wel als ze tussen de tekst zitten, daardoor ben ik bij paar blogs afgehaakt.
    Ik klik er ook nooit op, aan mij verdient geen enkele blogger iets, als ik iets wil kopen of opzoeken zoek ik zelf wel.

    Als ik het goed begrijp zijn jullie gelovig, daar weet ik niets van. Heb er ook zelden iets mee te maken gehad in de omgeving. Wat me wel eens opvalt is de tekst: na de kerk ga ik gesterkt naar huis en kan de week weer aan. Wat bedoelen jullie daarmee, ik kan me er echt niest bij voorstellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel inspirerend om te lezen hoe het financieel in andere gezinnen gaat. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een nieuwe poging! Ik probeer nu even anoniem te reageren. Mijn vorige reacties werden geweigerd.
    Ik heb ook "schokkende" content gehad. Het ging om een foto van een gehavende hand bij een blogje over vuurwerk. Mijn bedoeling was om te waarschuwen, maar uiteindelijk heb ik het blogje verwijderd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, nu vergeet ik dus te vermelden dat ik Zuinigaan ben ;-)

      Verwijderen
  6. Dan nog even over de reclames op een blog. Ondanks dat ik zelf reclames heb, gebruik ik een adblocker. Dat bevalt mij prima. Het is me daardoor bij jou helemaal niet opgevallen dat je reclames op je blog had.
    Aaf (Zuinigaan)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)