Pagina's

vrijdag 20 oktober 2023

Uitgaven in oktober (deel 5)

17 oktober

Parkeerkosten bij het Klimbos: €5,50

Het was trouwens heel erg leuk. Ook ontzettend druk. Logisch, herfstvakantie. Dus we konden niet telkens door, maar moesten soms een tijdje wachten op een plateau aan een boom op bijvoorbeeld 18 meter hoogte. In het begin moest ik heel erg wennen. Maar al snel ging ik er meer van genieten. De baan op 25 meter hoogte was écht een pittige. Heel hoog en lekker intensief. En zodra je die hebt gehad vallen alle andere banen mee. We vonden het allebei heel erg leuk! Mijn man heeft wel wat meer hoogtevrees dan ik, maar hij heeft het toch maar mooi gedaan!



Daarna gingen we naar de B&B in Apeldoorn. Onderweg werden we gebeld dat ze een pinstoring hadden. We zijn dus eerst even naar een pinautomaat gegaan. De B&B kostte €75,-. Met toeristenbelasting erbij iets van €78,-. Ik weet het niet meer precies. Maar we hadden in ieder geval €80,- gepind.

’s Avons aten we in een restaurant voor €130,-. Eerlijk gezegd vind ik het een enorme bak geld. Bij horecaprijzen voel ik een enorme weerstand. Voor hetzelfde geld kunnen we wel 10 dagen eten en drinken. En om te zeggen dat het het waard is… voor mij eigenlijk niet. Maar weet je, het is ook wel heel fijn om even ontzorgd te worden. Mijn man staat er heel anders is. Die vind het niet zo gauw te duur. Daarom is het prima om het eens per jaar te doen. Maar mij zou je geen plezier doen met wekelijks of maandelijks uiteten.

Overigens kan uiteten ook een stuk goedkoper. Wij namen voor-, hoofd- en nagerecht en hebben onze keus niet laten afhangen van de prijs. Met alléén een hoofdgerecht was de schade veel beperkter gebleven.


18 oktober

Na goed geslapen te hebben in de B&B, kregen we een ontbijtje. ’s Avonds moesten we op een formulier aankruisen wat we wilden ontbijten. Ze maakten namelijk geen ontbijtbuffet in verband met verspilling.

Enerzijds helemaal super dat ze daar zo bewust mee omgaan. Anderzijds miste ik het ‘verwend worden’ wat we normaal gesproken in een hotel en B&B meemaakten. Het was allemaal karig. We bestelden cappuccino, maar dat was niet de bedoeling. Ze serveerden alléén gewone koffie bij het ontbijt. Alles was een beetje zuinigjes. Het had wat luxer en uitgebreider gemogen van mij.

Gehandicapte mensen bedienden, en dat was helemaal super! Zo lief, zo oprecht zonder bijbedoelingen. Echt, ik kan er helemaal ontroerd van worden. Zij hebben iets wat heel veel mensen, waaronder ik, missen. Die pure oprechtheid, zo hartelijk, tegen iedereen! Echte schatten!

Bij de Albert Heijn haalden we een lunch voor ons samen. We gingen namelijk een klompenpad van 13 kilometer wandelen. Een paar lekkere broodjes, beleg, wat drinken en een beetje fruit. €16,49

Parkeerkosten (ook voor de nacht, we stonden in een parkeerkelder): €12,50

De wandeling was prachtig! We troffen het met het weer, zonnig maar wel heel fris. Van wandelen krijg je het vanzelf warm. Lekker weinig prikkels. Gewoon van paaltje naar paaltje wandelen. En verder samen kletsen en m’n gedachten laten gaan. En er valt gewoon heel veel te zien. Echt van genoten!


Ik betaalde nog €37,50 voor 9 rookworsten. Een boer in de buurt (en bekende van ons) verkoopt regelmatig goede kwaliteit biologisch vlees. Daar probeer ik altijd gebruik van te maken.

Bij de bloemenzaak haalde ik nog een cadeautje voor €12,-

Mijn telefoonabonnement werd afgeschreven: €2,72

’s Avonds was er nog kerk, waar ik met zoon A naartoe ging. Daar waren weer drie collecten.


19 oktober

Ik haalde boodschappen bij de Lidl voor €29,71



En ook ging ik naar de Boni: € 44,66


En we hadden nog een figuurzaag nodig. Ik moest namelijk even iets in elkaar knutselen voor de vereniging waar ik leiding aan geef. Ja, vorig jaar was ik gestopt, maar nu geef ik toch weer leiding, weliswaar aan een andere groep. De zaag kon ik declareren, maar ik dat heb ik niet gedaan. Onze jongens kunnen de zaag ook goed gebruiken. € 12,98.

Zo, dat waren een heleboel uitgaven in drie dagen tijd!

6 opmerkingen:

  1. Leuk verslag weer,in welk restaurant zijn jullie geweest ?
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Parthenon in Apeldoorn. Dat is een Grieks restaurant. Een aanrader is er (mijns inziens) de Gyros en de baklava.

      Verwijderen
  2. Best apart eigenlijk dat het betaald parkeren is bij een bos. Maar fijn dat het zo'n positieve ervaring was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om over jullie tripje te lezen. Nog even genieten van de herfst samen is wel heel lekker, met z'n tweeën en met het gezin. Leuk om te lezen dat je 4 zonen hebt (herkenning :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)