Pagina's

maandag 16 oktober 2023

Uitgaven in oktober (deel 4)

12 oktober

In de vorige blogpost schreef ik al over de boodschappen bij de Lidl en Boni.

’s Avonds moest er nog getankt worden. € 82,74.

En er werd nog € 43,- afgeschreven voor de fysio. Mijn man heeft sinds hij anderhalf jaar geleden spit opliep voortdurend rugpijn. Sommige dagen valt het mee, sommige dagen niet. Op dit moment loopt hij weer bij de fysio, en het lijkt de goede kant op te gaan.

13 oktober

Ik ging naar de bakker, maar er was deze keer weinig brood van gisteren. Ik kocht er 3. Daar rekende ik €4,50 af.

Bij de Plus keek ik of er nog meer brood van gisteren was. Nou, dat was er niet. Er lag wel héél veel in de bak met afgeprijsde artikelen. Ik kocht wat lekkere dingetjes. We hebben herfstvakantie, dus dan mogen we onszelf wel even verwennen met wat lekkers. Ik betaalde er €12,77.

De bak puilde uit. Heel veel lekkers, maar ook vers-pakketten en groentes ed. Bijna alles is met 50% afgeprijsd. 

Heerlijk! De visite en wijzelf hebben ervan genoten! 

Er is € 10,95 afgeschreven voor een Kenteken Check. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar mijn man hielp iemand die een tweedehands auto wilde aanschaffen. Door het kenteken op deze manier te checken kreeg hij toegang tot informatie van deze auto.

Mijn man is nog met iemand naar een restaurantje geweest. Even gezellig wat drinken en bijkletsen. Daarvoor betaalde hij € 14,80.

14 oktober

Weer naar de bakker. Deze keer kochten we 5 broden. Het kostte € 7,50.

Ik kocht een speciale thee om cadeau te geven. € 4,25

We reserveerden bij het Klimbos in Garderen voor ons jaarlijkse nachtje weg. Kostte € 50,23. Apart getal he. Entree voor 2 personen is 49,-. En daar wordt servicekosten bij berekend voor €1,23.

Op zaterdag kunnen onze kinderen zakgeld krijgen. Daarvoor moeten ze wel even hun slaapkamer opruimen. Ze krijgen €0,50 contant. Ze deden alle vier goed mee, dus dat kostte ons €2,-.

15 oktober

Drie collecten. Deze keer was de extra collecte voor Bijbelverspreiding.

16 oktober

Geen zendingsgeld, want het is herfstvakantie.

Wel werd er verzekeringen afgeschreven. In totaal € 76,07.

Ook werd er € 18,94 afgeschreven voor het water.

3 opmerkingen:

  1. Fijn zijn die bakken met afgeprijsde artikelen hè, ik kijk altijd voor roerbak- en soepgroenten.
    En brood heb ik ook altijd van gisteren.
    Ik hoop dat het gaat/blijft werken, de fysio van je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de afgeprijsde produkten heb ik toch te vaak de neiging het te kopen omdat het afgeprijsd is en niet omdat ik nu echt nodig heb of regelmatig eet. Loop er dan ook meestal maar voorbij.
    Bij de Lidl kijk ik wel altijd in de verspil-me-niet bakken. Vorige week groente voor de hutspot voor 0,25. Vandaag was het helemaal een goede vangst, 3 zakken zonnebloempittenkernen 0.25 per stuk, vorige week 2,79! .
    1 november gaan we de voederboom en bak weer opzetten, dan heb ik alvast wat voor de vogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet je borrelplankje er charmant uit Liselot!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)