Pagina's

vrijdag 7 juli 2023

Grappige uitspraken

Een paar grappige uitspraken van de kinderen. Ik heb er een speciaal schriftje voor. En eigenlijk moet ik het opschrijven ook direct doen. Maar dat deed ik niet. Ik dacht dat ik ze wel even kon onthouden. 

Ik had er drie. Al een hele tijd zit ik naar het beeldscherm te staren in de hoop dat de derde weer terug komt in m’n gedachten. Maar tot nu toe zonder resultaat.

Zoon A heeft zo’n trek. Maar het is al bijna etenstijd. Maar volgens eigen zeggen gaat hij een half uur zonder eten niet meer redden. Hij mag een droge 
boterham (lees: zonder beleg)  pakken. Een paar tellen later staat zoon B naast me. Of hij ook een uitgedroogde boterham mag.

‘Klop, klop, klop’. Midden in de nacht. Zoon B staat voor onze slaapkamerdeur. Er zit een mug op z’n kamer. Gewapend met de vliegenmepper ga ik achter hem aan. Voor de zekerheid vraag ik nog even of het een mug, vlieg of spin was. Hij haalt ze soms door elkaar. Maar nee, het was écht een mug, want hij hoorde de mug vlakbij z’n oor gillen.

4 opmerkingen:

  1. LOL Vooral die uitgedroogde boterham vind ik geweldig : )))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig, ze zijn zo leuk! en ja gelijk opschrijven, maar dat lukt niet altijd hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was nog in de tijd van de guldens.......onze jongens spaarden ze graag! Af en toe werden de spaarpotten omgekeerd en werd er geteld. Zo wisten ze weer hoeveel ze hadden. op een keer lag alles door elkaar .......maar ze wisten nog wél hoeveel het was.
    Het bleek dat de jongste een gulden teveel had en de oudste één te weinig......"Toe, geef die dan terug aan je broer", zeiden wij. Hij bleef maar kijken en staren naar het rijtje guldens voor hem op tafel en zei toen met een klein stemmetje: 'ja, maar ik weet toch niet meer welke het is?"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze kleinzonen groeien op met de fastfoodketens. Toen de oudste een jaar of acht was vroeg hij of wij vroeger deze ook hadden. Ik zei, nee, die waren er nog niet. Toen vroeg hij, was dat niet moeilijk?

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)