Pagina's

woensdag 21 juni 2023

Weigeren

Het slot van de bakfiets gaat al een tijdje stroef. Dat ging langzaamaan. En ik raakte eraan gewend dat ik eerst een stuk of 10 keer m’n sleutel probeer te draaien voordat het slot open gaat.  

Een keer moet het misgaan. Ik kwam uit een winkel, en het slot wilde maar niet open. Heel lang hannesen. Stress… 😥Ik vroeg mezelf al af of ik niet beter lopend naar huis kon gaan. En ineens… ‘klik’, slot open. Poeh!

Dit was natuurlijk wel een echte waarschuwing. Dus toen ik thuis kwam pakte ik de WD-40 uit de schuur. Sleutel uit het slot, WD-40 in het slot.

Nu zal het slot wel weer lekker soepel gaan.

Dus ik deed de sleutel er weer in. Met geen mogelijkheid kreeg ik het slot open. Alles was vettig van de WD-40. De sleutel moet ook niet afbreken, dan zijn we nog verder van huis. Figuurlijk he😉, letterlijk gezien was ik al thuis.

Dus… dan roep ik m’n man er even bij. Die had al gauw in de gaten dat het niet ging lukken. Hij had een andere aanpak: ‘Pak de reservesleutel maar even. Misschien ligt het wel aan de sleutel.’

O help, waar heb ik die gelaten? Maar gelukkig had ik hem gauw gevonden.

Reservesleutel in het slot… klik, slot open! Gewoon direct, zoals het hoort.

Moraal van het verhaal: als je fietsslot niet meer open gaat, kan het ook aan de sleutel liggen!

En nu gauw een nieuwe sleutel bij laten maken. Voor het geval de reservesleutel gaat weigeren.

3 opmerkingen:

  1. Niet die slechte sleutel laten kopiëren hoor, want dan krijg je dezelfde problemen! Ik heb 1 keer meegemaakt dat de huisdeursleutel afbrak! Gelukkig konden we achterom! We woonden in een huurhuis en ik heb meteen de woningbouwvereniging gebeld die nog dezelfde dag langskwam om het restant van de sleutel uit het slot te halen. De sleutel was, voordat hij afbrak al een beetje krom en er zat een scheurtje in. Het was een goede les om nooit meer een sleutel met zichtbare gebreken te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer wat geleerd, maar je moet er maar opkomen :) neem wel even de goede sleutel mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou ook niet zo snel iets vettigs gebruiken om sloten te smeren, dat trekt vuil aan! Eerder grafietpoeder....

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)