Pagina's

donderdag 1 juni 2023

Bescheiden

Afgelopen zaterdag was het zover: Een moeder-zoon uitje. Zoon B en ik samen.

Twee weken eerder had mijn man al net zo’n soort dagje met zoon A. Zij gingen samen naar zwembad De Scheg in Deventer. Aansluitend aten ze bij een Japans restaurant (sushi).

‘Wat zullen we gaan doen?’ Zoon B koos ook voor een zwembad: Bosbad Putten. En aansluitend bij de Mac Donalds eten. Goed plan.

De kaartjes kocht ik online. Twee kaartjes kosten samen €23,-.

’s Morgens reden we weg met een soort van vakantiegevoel. De eerste stop was bij de supermarkt. Broodjes voor de lunch. Veel goedkoper om dat even bij de supermarkt te halen, dan in de kantine van het zwembad. B mocht kiezen, want het is tenslotte zijn dag. Een croissantje, een meergranenbroodje, een tijgerbolletje, een chocoladecakeje. Beleg? Nee hoor, dat hoefde niet. Drinken? Nee hoor, we hebben nog wel een fles water in de tas. Voor €6,- hadden we genoeg voor de lunch. Zelfs teveel, want de zak krentenbollen die ik voor de zekerheid nog meenam, bleef over.

Om half 10 ’s morgens sprongen we het water in. Best gek om alleen met zoon B te zijn. Normaal gesproken hebben de kinderen elkaar als speelmaatje. Nu niet. Hij kon alleen met mij spelen. En dat is natuurlijk heel leuk. Maar voor een hele dag ook wel een beetje vermoeiend.

B wilde vooral in het recreatie bad. Dat bad liep af, waardoor er een gedeelte was waar hij wel kon staan, en een gedeelte waar hij niet (of nauwelijks) kon staan. De stroomversnelling was ook heel erg favoriet. In het begin moest ik hem veel vasthouden, maar hoe langer we er waren, hoe meer hij durfde. Hij zit al een tijdje op zwemles, dus hij kon mij laten zien wat hij allemaal al geleerd heeft. 

De glijbaan vond hij ook heel leuk. En ook eng. Het was een buis, waar het in het midden helemaal donker is. Dus eventjes zie je helemaal niets.

De wildwaterbaan leek hem helemaal niks aan. Alleen het woord al: wild water. Ik ging er één keertje van af om te checken of hij veilig is voor kinderen zonder zwemdiploma’s. M’n voorganger ging op z’n buik eraf. Dus ik deed dat ook maar. Nou, dat heb ik geweten... Bont en blauwe heupen.  Dus inderdaad, niks voor zoon B.  

Het werd lunchtijd. Even lekker zitten en een droog broodje eten. Het smaakte heerlijk!

’s Middags werd het lekker warm buiten. We gingen eens buiten kijken. Er zwommen wat mensen in het buitenbad. Bij de duikplanken stond zelfs een rij (rillende) kinderen. Maar m’n tenen vonden het water veel te koud. De ligweide trok ons wel aan. Op een badlaken lagen we samen boekjes te lezen. Daar houdt B enorm van. En ik vond het wel een fijne afwisseling.

Een half uurtje later gingen we weer zwemmen. En pas aan het einde van de middag, toen het zwembad weer bijna leeg was, gingen we eruit. Wat waren we loom en moe. En wat een dorst hadden we allebei.

We reden meteen door naar de Mac Donalds. Nou ben ik helemaal geen fan van zulk eten. Ik kan zo wel tien redenen opnoemen om daar niet te gaan eten. Het is heel lang geleden dat ik er ben geweest. Maar ja, zoon B mocht kiezen. Het werd toch echt het Restaurant Met De Gouden Bogen, zoals hij het noemt.

We konden bestellen bij een bestelzuil. Een scherm waarop je kunt aanklikken wat je wilt bestellen. Ideaal. Dan kun je tenminste even rustig kijken wat er is. Zoon B wilde een broodje hamburger en een cola en frietjes. Ik koos voor een menu met broodje kipburger en een milkshake.



Zoon B vond de hamburger toch niet lekker. Dus hij had alleen de frietjes en de cola. ‘Zal ik nog meer frietjes bestellen?’ Nee. ‘Wil je een sausje erbij?’ Nee. ‘Of wil je een ander broodje?’ Nee. ‘Of kipnuggets ofzo?’ Nee, hij hoefde verder helemaal niets. Dus onze maaltijd bij de Mac Donald kostte maar €15,-.

Daarom had ik nog een plannetje bedacht. We rijden nog even door naar de ijssalon. Daar deed ik hem een groot plezier mee. Hij koos voor een versierd hoorntje, met één bolletje aardbeienijs. Bij de ijssalon betaalden we voor 2 ijsjes €4,-. We zaten heerlijk op het terras. Samen na te genieten van deze fijne dag.



Wat een heerlijk ventje is hij. En zó bescheiden. Hij is het gelukkigst met een klein plekje. Niet alles pakken wat je aangeboden krijgt. Maar genoeg is genoeg. Juist daarom verdient hij zo’n dagje.

En op mijn vraag of hij volgend jaar wel weer zoiets zou willen doen? Nou, als het mag met papa…😉

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo even een op een aandacht krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder kind dat zo snel tevreden en blij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schrijf je altijd vol liefde over je kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die bestelzuilen eigenlijk ook wel heel handig. Ja, ze zijn onpersoonlijk maar je hebt wel meer tijd om te denken : )

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)