Pagina's

woensdag 5 april 2023

Misgegrepen

Als ik inspiratieloos ben over wat we vanavond gaan eten… dan wordt het spinazie. Zo heb ik het met mezelf afgesproken. 

Lekker, gezond, goedkoop, veelzijdig, makkelijk. Dan hebben we het over diepvriesspinazie. 

Tot een tijdje geleden maakte ik er vaak een pasta mee, maar daar zijn we met z’n allen op uitgekeken. Daarom maak ik het nu in bladerdeeg. En ik noem het dan spinazietaart. Want taart wil iedereen.

De bodem van de ovenschaal bedek ik met plakjes bladerdeeg. Dan smeer ik er een laagje (zelfgemaakte) tomatentapenade in. Ondertussen warm ik de spinazie op. Daar gaat een schepje crème fraiche en een eitje door. De spinazie gaat op de tomatentapenade. Met de achterkant van een lepel maak ik een stuk of zes kuiltjes. Daar komen eitjes in. Gewoon rauw. Nog een beetje peper en zout. Dan rasp ik er een klein beetje kaas over. Het laatste plakje bladerdeeg snij ik in reepjes en die gaan bovenop de taart. Vind ik er leuk uitzien. Dan gaat de taart een half uurtje in de oven. Klaar.

Echt heerlijk! 

Dus voor de zekerheid heb ik altijd een pak spinazie en bladerdeeg in de vriezer liggen. De rest heb ik ook wel op voorraad en anders improviseer ik wel wat.

Afgelopen week was ik bij de Lidl, spinazie uitverkocht. Kan gebeuren. Een paar dagen later was ik er weer, nog steeds uitverkocht. Ik probeerde het bij de Boni, ook uitverkocht.

Toen zocht ik op het www en stuitte op een artikel dat de spinazieoogst slecht zou zijn geweest. Nergens stond een datum, dus of het actueel is, geen idee.

Zijn er meer mensen die misgrepen bij de spinazie?



3 opmerkingen:

  1. Ja, bij de Aldi hier had ik laatst het laatste doosje van een ander merk dan gebruikelijk, 'mijn eigen' merk was op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lust het zelf niet maar heb voor partner wel altijd in de vriezer, 2 weken geleden nieuw pakje gekocht. Zal zaterdag kijken of er bij de liedl nog is en dan neem ik meteen een nieuwe mee.
    Hij heeft voorkeur voor Turkse yoghurt en die was er al 2 weken niet bij de liedl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop m'n spinazie bij de diepvriesman, is steeds 2x 1kg. en deze maand heeft de man geen "nee" verkocht. (vorige week)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) mijn man (19) financiën (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) bloggen (11) opruimen (11) uitstapje (11) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1) zelfgemaakt (1)