Pagina's

vrijdag 24 maart 2023

24 euro bespaard!

Vandaag wil ik het eens over pindakaas hebben.

We hebben een tijd gehad dat het perse Calvé moest zijn.

Daarna zijn we overgestapt op het merk Quino. Eigenlijk was het een foutje. Quino (de goedkoopste soort) kocht ik alleen om satésaus mee te maken. De Calvé was toevallig op, dus mijn man smeerde Quino op z'n brood. Hij proefde geen verschil. Sinds die tijd kochten we alleen nog Quino. 600 gram kost iets onder de twee euro. Ik weet de prijs niet meer exact.

Vanaf januari zijn we overgestapt op 100% pindakaas. Die haalde ik bij de Boni. 350 gram voor (uit m’n hoofd) €2.29.

Maar pindakaas is ook heel makkelijk zelf te maken. Bij de Notenshop bestelde ik een kilo rauwe pinda’s voor €4,95. In de oven roosterde ik ze en daarna haalde ik de staafmixer erdoor. Hoppa, zelfgemaakte pindakaas!




Helaas, die vonden mijn huisgenoten niet lekker. Prima, dan gebruik ik de zelfgemaakte variant voor andere gerechten.  

Toen kwam ik erachter dat de pindakaas bij de Lidl veel goedkoper is dan die van de Boni. Een pot van 600 gram kost daar € 2,99. De pindakaas van de Lidl is dus net zo duur als de zelfgemaakte.

En deze week is de pindakaas van de Lidl ook nog eens in de aanbieding. Nu voor 1,99 per pot.

Dus hoe ziet mijn voorraadkast er nu uit?

Sterke plank he👌

Ik heb 24 potten ingeslagen. Het kostte €1,99 x 24 = € 47,76. 

Zonder aanbieding was het 2,99 x 24 = € 71,76. 

Ze zijn nog een jaar houdbaar. Dat gaan ze niet halen. 🙈


7 opmerkingen:

  1. Wat een goede voorraad zeg.
    Ik haal deze ook altijd, en nu 3 potten extra gekocht, ik eet het alleen en maak er saté saus van.
    Die grote potten van 600 gram moeten wel goed om geroerd worden anders is het laatste restje hard geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Te snel op publiceren te gedrukt, zonder naam toe te voegen... Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha. Daarom waren de potten pindakaas zeker op toen ik er was gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het ook een keer geprobeerd, omdat de pindakaas van schoondochter lekker was, maar helaas: blender draaide er op stuk.
    Dus voortaan altijd het goedkoopste merk van de supermarkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een mooie besparing zeg! Slim om dan ook meteen maar in te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de potten af en toe even op de kop zetten,zodat er geen vetlaagje opkomt.blijven ze lekker smeuig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sla ook altijd in wanneer de pindakaas in de aanbieding is, ik eet het iedere dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) mijn man (19) financiën (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) bloggen (11) opruimen (11) uitstapje (11) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1) zelfgemaakt (1)