Pagina's

vrijdag 21 oktober 2022

Ongewenst bezoek

We hebben soms bezoek. Onuitgenodigd. En ongewenst.

Het gebeurt altijd ’s nachts. We zien ze niet. ’s Morgens zijn ze weer verdwenen. Ze laat alléén maar een spoor achter. Op ons bankstel. Soms op de speelgoedbakken. En over de vloer. We vinden geen lang, uitgebreid spoor. Wel kleine stukjes. Vaak rondjes. Het lijkt op lijm.

Waar ze vandaan komen?

Dus ik zocht op Google.

En eigenlijk wist ik het al. Maar toch.

Slakken. Brrr….

Ik vond tips. Om ze weg te houden. Om ze te vangen.

Ze zouden in de kruipruimte zitten. Ze houden van vocht.

Zet schaaltjes bier neer, leg bananenschillen op de grond, plak metaalplakband op de dorpels. Je kunt het zo gek niet verzinnen.

Ik trok mijn eigen plan. En een beetje van Google. Voorkomen is beter dan genezen (lees: verwijderen) Met aluminiumfolie in de aanslag. Daar scheurde ik een stuk van af. Ik duwde het in een gaatje achter het gordijn. Daar ontstond een soort prop.

Die gaatjes achter het gordijn verdenk ik namelijk. Net boven de vloer. Er lopen twee verwarmingsbuizen. De muur zou ooit nog afgetimmerd worden. De prioriteit ligt laag. Want er hangt een gordijn voor. Niemand die er last van heeft.

Sinds een paar dagen zitten de gaten dus dicht met proppen aluminiumfolie.

En sindsdien hebben we geen slakkenspoor meer aangetroffen. Misschien juich ik te vroeg. Maar voor nu ben ik blij!

Maar Google weet alles.

Die laat mij nu te pas en te onpas overspoelen met reclames over het verwijderen van ongedierte. Plaatjes van slakken, zilvervisjes, mieren. Brrr…. Vooral van die zilvervisjes. Die vind ik het ergste.

Bedankt voor alles, Google!;( 


6 opmerkingen:

  1. Een enkele keer zien we ook zo'n spoor en ik heb dan eigenlijk medelijden met het beestje want het lijkt me erg pijnlijk om op dit tapijt te moeten rondkruipen maar we vinden er nooit een

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed dat je medelijden had. Mijn oudste zoon vertelde me dat egels wel 55 slakken eten in hun leven. Bepaald geen medelijden...

      Verwijderen
  2. Brrr, dat soort ongewenste gasten is inderdaad niet fijn. Goed dat het gelukt lijkt te zijn om ervan af te komen zeg! Lang leve google : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ja, naaktslakken in huis! Ik "ving" er soms 1 in een muizenval, en dan zo'n hele dikke.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Brrr... Eén keer vond ik een slak in huis. In een duplowagentje. Dood en helemaal plat. Echt vies.

      Verwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)