Pagina's

vrijdag 16 september 2022

Over bloggen

Ik blog nu zo’n vijf maanden. Met veel plezier. Wat is het fijn om ’s avonds even achter de computer te gaan zitten, en te overdenken hoe deze afgelopen dag verliep. Wat hield me bezig. Wat voelde ik? Zoekend wat waardevol is om door te geven. Waarvan ik hoop dat er lezers zijn die erover nadenken. En soms gewoon van me afschrijven. Gedachten ordenen. Het heeft (in mijn familiekring) héél mooie gesprekken opgeleverd.

Ook vind ik de reacties die mensen achterlaten op mijn blog (of persoonlijk via het contactformulier of mail) heel boeiend en interessant. Zelfs als iemand me wijst op een spellingsfout. Zo blijf ik leren en ontwikkelen.

Samen met zoon A zat ik gisteravond achter de computer. Gewoon door mijn blog te scrollen. Hier en daar stopte ik even. Wat een hoop herinneringen. Wat mooi om zó vijf maanden terug te kunnen lezen.

We keken naar de hoeveelheid views. Hoe vaak worden de blogs gelezen. Wat is de best gelezen, en wat de slechtst gelezen blog. Zit er een stijgende lijn in? Ik blog alléén voor de hobby. Ik verdien er helemaal niks mee. Wie weet, bouw ik er iets mee op, waardoor ik er iets mee kan verdienen. Maar tot nu toe is het allemaal m’n eigen vrije tijd die ik erin stop.

We zagen ook de wereldkaart, met waar de lezers vandaan komen. Logisch, Nederland staat op nummer 1. We trokken ook een aantal opvallende conclusies.

In de afgelopen 7 dagen was het land Israël op de tweede plek. België op de derde plek.

In de afgelopen 30 dagen was Israël nog steeds op de tweede plek. De derde plek was toen voor de VS.

Ik vind het heel interessant dat Israël op de tweede plek staat. M’n lievelingsland (na Nederland). Al ben ik er nog nooit geweest. Zouden er écht zoveel Israëlische lezers zijn? Of werkt het niet op die manier?



7 opmerkingen:

  1. Bij mij staat Israël in de afgelopen week ook op nummer 2. Normaal niet hoor, normaal staat België op nummer 2 en de VS op nummer 3. Soms staat tot mijn verontrusting Rusland ineens heel hoog. Dat was al weer een aantal jaren geleden. Hoe het kan weet ik niet dat er soms landen heel hoog staan terwijl dat normaal gesproken niet zo is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad apart! Misschien een omleiding op het internet? Ik vermoed dat er niet veel Israëliërs zijn die Nederlands kunnen lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kunnen helaas ook spambots zijn die voor exotische bezoekers lijken te zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is heel aannemelijk. Hopelijk stopt het vanzelf weer.

      Verwijderen
  4. Ook bij mij staat Israël op twee en ik ga er vanuit dat dat niet klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben een lezer van veel blogs, en zie regelmatig topics over vieuws. Aparte wereld is dat

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)