Pagina's

maandag 2 mei 2022

Verrekijker en Outlet

We gingen met z’n zessen op pad. Voor een verjaardagscadeau. Op het verlanglijstje van mijn man stond namelijk een verrekijker. Gewoon voor de hobby. Maar waar koop je nou zoiets? Op internet had ik gezocht. Zomaar bestellen vind ik niet zo fijn. Ik zou eerst eens wat willen testen.

We ontdekten een grote winkel waar ze te koop zijn. Het leek wel een uitje, zo gezellig. We dwaalden heerlijk rond in de winkel. Wat was er veel te zien!

 

Opeens zag ik een bordje OUTLET. En als ik zo’n bordje zie, dan gebeurt er iets met mij. Dan draaien mijn hersenen op creatieve toeren. Wat kan ik allemaal gebruiken? En ik merk dat mijn portemonnee al een stukje opengaat.

We keken in de rekken. Echt een rommeltje. Alles ligt en hangt door elkaar. Daar moet je ‘doorheen’ kijken. Gewoon stuk voor stuk bekijken. Het ging om kleding. Outdoor, sport, zwem, ski. Alles wat met buiten en bewegen te maken heeft.

Ineens besloot ik een winterjas nodig te hebben. Tja, het is nu voorjaar. Maar ooit wordt het weer winter. En mijn huidige winterjas, die voldoet zeker niet aan mijn wensen. Al drie jaar niet. Eerlijk waar: mijn winterjas is te koud. Het was een heel goedkope, maar geen fijne jas. En na zeven(!) jaar geen zomerjas te hebben, besloot ik dat ik ook een zomerjas nodig heb. Ik fiets namelijk heel veel. Daar moet je je op kleden. En mijn spijkerjasje voor in de zomer is na 7 jaar behoorlijk versleten. Ik speurde tussen de jassen.

Uiteindelijk had ik beet. Het werd éénmaal een winterjas. Met 50% korting. Ik betaalde geen €160,-, maar €80,-. En éénmaal een outdoor-vest. Zo’n heel warm vest, die je met een wandeling, fietstocht, dagje buiten aan doet. Ik betaalde geen €80,- maar €24,-. En ik zag een trui hangen, waar ik meteen helemaal verliefd op werd. Van €35,- voor €24,49. Niet nodig hoor. Maar ik weet zeker dat ik die vaak ga dragen, zo mooi! Heel grof gebreid, mooie blauwe kleur.

Mijn man doet het heel anders. Die wordt nergens verliefd op. Hij wil een vest. Zoekt in de rekken. Vindt er één. Past hem. Keurt hem goed. En klaar. Van €70,- voor €49,-.

Hoe komt het toch dat er voor mannen veel minder aanbod is? En dat mannenkleding veel minder wordt afgeprijsd?

Ik was nog steeds in de OUTLET-stemming. Ik vond nog een korte broek en een trui voor mijn man. Even passen, en goedgekeurd.

Ondertussen waren onze kinderen rondjes aan het rennen, hun jassen uit. En onze baby was het ook goed zat. Dus we besloten om maar richting de kassa te gaan. De afdeling slippers, schoenen, badkleding hebben we overgeslagen. Met pijn in mijn hart, want wat had ik daar nog graag een tijdje rondgekeken.

Schade: €255,-

Maar wat een luxe dat we zomaar zo’n uitgave kunnen doen!

Maar wacht even… we kwamen voor een verrekijker. Terug maar de juiste afdeling. We werden heel goed geholpen. Allerlei exemplaren geprobeerd. Uiteindelijk een keus maken en afrekenen maar. Een prachtig verjaardagscadeau…😉

Vanavond hebben we vroeger gegeten dan gebruikelijk. Na het eten gingen we nog een rondje fietsen met elkaar. Even de nieuwe verrekijker uitproberen op de hei. Echt leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)