Pagina's

dinsdag 3 mei 2022

3 weken aan het bloggen

Sinds 12 april ben ik gaan bloggen. Het leek mij leuk om een aantal keer per week een verhaaltje te schrijven. Gewoon over alledaagse dingen. Of dingen die mij bezighouden. Of van allebei wat. Ik vind het interessant hoe anderen hun financiën regelen. Dat lees ik graag. Maar om dat nu zelf online te zetten? Dat gaat me nog iets te ver… wie weet, in de toekomst.



Dagelijks zit ik achter de computer. Zomaar te typen wat in mij opkomt. Soms wordt het een verhaal. Soms slaat het werkelijk helemaal nergens op. Soms zijn het korte stukjes, maar krijg ik het niet tot een goed leesbaar verhaal. En soms is het helemaal prima, maar ga ik het niet online zetten. Ik bewaar het wel, omdat ik het interessant en waardevol vind om het later terug te lezen. Net een soort dagboekje.😉

Ik vind schrijven altijd al leuk om te doen, maar als ik geen doel heb, dan sla ik toch makkelijk over. Door het te publiceren op mijn blog, voel ik me meer ‘verplicht’. En als ik dan weet dat het ook gelezen wordt, en er soms op gereageerd wordt, motiveert mij dat om weer iets nieuws te schrijven.

Op het moment van schrijven ben ik drie weken bezig met mijn blog. In die tijd zijn er ruim 6900 bezoekers op mijn site terecht gekomen. Ik vind dat echt heel veel! Dat had ik nooit verwacht. Er zijn maar drie mensen, buiten ons gezin om, die er van afweten. Echt heel leuk dat er zoveel wordt gelezen!

Ik ben begonnen met drie blogs te plaatsen. Daarna heb ik Aaf (zuinigaan) en Teunie (eenvoudigleven) een mail gestuurd, met de vraag of ze mij willen toevoegen aan hun leeslijst. Dat wilden ze allebei. Daardoor kreeg ik veel meer lezers. Nogmaals bedankt dames! Ook voegden anderen mij spontaan toe. Echt heel tof! Als er meer bloggers zijn die mij willen toevoegen aan hun leeslijst, dan ben ik je daar heel dankbaar voor.

Ik merk dat de ene blog meer gelezen wordt dan de andere. Dat vind ik interessant. Maar toch wil ik me daar niet te veel door laten leiden. Uiteindelijk wil ik schrijven wat mij bezighoud.

9 opmerkingen:

  1. Ik geniet van jouw verhalen. Dank je daarvoor. Groetjes Hedy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hedy, Wat leuk om te horen! Ik zit met een big smile achter de computer... echt! Bedankt voor jouw reactie. Groetjes

      Verwijderen
  2. Hoi Liselot, ik ben ook nog niet heel lang bezig, mijn eerste blog kwam online op 24 juli 2021. En ook ik was verbaasd hoe snel er veel mensen meelazen. Dat maakt het bloggen natuurlijk leuk. Drie mensen weten van mijn blog en dat wil ik graag zo houden. Dat heeft te maken met mijn werk, ik schrijf net iets teveel dingen die mijn collega's en studenten niets aangaan. Ik ben gaan schrijven als uitlaatklep, ik ben geen gemakkelijke prater. Ik praat wel veel hoor, maar liefst zo min mogelijk over wat mij dwars zit, schrijven daarentegen lukt dan wel. Ik vind dat jij een prettige schrijfstijl hebt en lees je verhalen met plezier! En ik heb je daarom ook aan mijn leeslijst toegevoegd. Blog ze nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi mevrouw Niekje,
      Fijn dat je een uitlaatklep hebt gevonden in het schrijven. De problemen waar jij over schrijft staan heel ver bij mij vandaan, maar daardoor vind ik het juist interessant en leerzaam.
      Ik schrijf vooral om gedachten te ordenen. Maar ook omdat de tijd soms door mijn vingers glipt. Hopelijk geniet ik later opnieuw als ik dit teruglees. Bedankt voor je compliment. Ik vind jouw blogs ook erg prettig lezen. Ik wens jou ook veel plezier met bloggen!

      Verwijderen
  3. Leuk om te lezen hoe je het bloggen ervaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf blog ik ook nog niet zo heel lang. Ik schrijf over het dagelijkse leven. De dingen die mij bezig houden.
    Naast mijn verhalenblog schrijf ik ook op mijn reisblog. Ooit ben ik die begonnen om onze reizen vast te leggen.
    Sinds 5 jaar hebben we een camper en reizen heel veel dus mijn reisblog groeit en groeit.
    Ik zal je ook toevoegen aan mijn lijstje op mijn verhalen-blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Voor ons echt een toekomstdroom om ook een camper te kopen en samen te reizen. Ik vind het leuk dat je zo veel verschillende onderwerpen laat passeren op je blog.
      Bedankt voor het toevoegen. Groetjes

      Verwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)