Pagina's

zaterdag 30 april 2022

Visite, maar ‘niks’ in huis…

We krijgen visite. Gezellig! Helemaal vergeten om met de weekboodschappen wat extra’s mee te nemen. Ik sta op het punt om naar de supermarkt te gaan. Maar wacht eens even… is dat wel echt nodig?

Ik trek de voorraadkast open. Geen koek of cake te vinden. Maar er staat nog wel een bakmix voor cake. Uit een kerstpakket, schat ik in. Daar kan ik wel wat mee. De ingrediënten die je zelf moet toevoegen heb ik ook allemaal in huis. Top!

Dan kijk ik bij het drinken. Er staat nog een pak sap. Op de fruitschaal liggen sinaasappels, waar ik sinaasappelsap uit kan persen. Er liggen nog een paar biertjes. Net aan de weinige kant. Degenen die komen zijn geen wijndrinkers. Maar als ik nou een karaf met water erbij zet op tafel? Dan is er genoeg te drinken.

En iets lekker hartigs erbij? Dat hebben we meestal genoeg in huis. Ook kleine zakjes chips kan ik in een schaaltje leeggieten. Van het stuk kaas, snijd ik wat blokjes. Eventueel kan ik met het bladerdeeg wat in de vriezer ligt een paar kaasstengeltjes maken. En de tafel hoeft niet vól met lekkers hoor.

Niks is huis? Heel veel in huis…!




4 opmerkingen:

  1. Handig om het e.e.a. in huis te hebben. Zeker wanneer er onverwachts bezoek komt.
    Wij hebben altijd wel wat in huis. Ook frisdrank. Over datum gaat het niet met een zoon van 22 en dochter van 17. In de vriezer ook bladerdeeg wat heel lekker is om flapjes van te maken met appel en kaneel. Dat vindt dochter ook leuk om te maken. Ook makkelijk om wat hartige hapjes mee te maken. Voor onze beste vrienden maak ik ook graag zelfgemaakte soep. Hun dochters vragen daar altijd naar als ze binnenkomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, met bladerdeeg kun je zoveel lekkers maken. Leuk dat je voor je vrienden soep maakt. Dat ruikt ook altijd zo lekker he! En zeker als de kinderen er op rekenen, dan weet je zeker dat het gewaardeerd word.

      Verwijderen
  2. Beetje hetzelfde idee als 'niks om aan te trekken', een kast vol dus er zit vast wel iets tussen wat je aan kan doen, denk ik dan altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar. Hoe meer er hangt, hoe lastiger lijkt wel.

      Verwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)