Pagina's

zaterdag 7 mei 2022

Een gewone zaterdag

De dag begon vroeg. Ik wilde namelijk even naar de bakker. Dat deed ik om 8 uur al. Wat een rust buiten. Lekker weer. Al die fluitende vogels. Stilte op straat, want de meeste mensen zijn nog aan het wakker worden. Bij de bakker aangekomen was het één en al bedrijvigheid. Logisch, de dag voor moederdag. De dag dat veel klanten taart of gebak kopen.

Weer thuis aangekomen ontbeten we met z’n zessen. Zelfs onze baby at een hele boterham. Hij ontwikkelt de laatste dagen enorm qua eten, slapen, kletsen. Het gaat zo hard, eigenlijk is het al haast geen baby meer.

Na het ontbijt stond er een flinke opruimklus te wachten. De slaapkamers zouden weer helemaal opgeruimd worden. Dat verliep gesmeerd! Er werd een plan gemaakt. Er werden orders uitgedeeld. Ze hielpen elkaar. Zo mooi om te horen dat de één leiding neemt, en de ander heel behulpzaam is. Ik deed intussen wat huishoudelijke klussen. Toen de laatste stukjes speelgoed in de bakken werden gelegd, verschoonde ik de bedden en zocht de zomerdekbedden op. Daar is het nu wel weer voor. De stofzuiger er even door. Helemaal schoon en netjes!

We dronken een kopje thee buiten. Mijn man is met hout en gereedschap in de weer, om een mini-bibliotheek te maken voor de kerk. De kinderen ‘helpen’ mee. Ze zijn erg leergierig naar gereedschap. Soms is er een stukje hout over, waar ze graag een spijker in slaan.

En verder genieten we van het prachtige weer. De beukenhaag die prachtig groen is geworden. De bomen die helemaal in het blad zitten. De bloemen die bloeien.

Echt een heerlijke zaterdag. Geen verplichtingen, maar gewoon thuis. Hier en daar een klusje, en de tijd doorbrengen met elkaar. Straks nog een TGTG van de supermarkt ophalen, de kinderen in bad doen, pizza’s maken.

En dan morgen weer een rustdag. De dag dat we naar de kerk mogen gaan, en waar het huishouden even helemaal met rust gelaten wordt. Bovendien is het nog moederdag ook! Her en der liggen wat knutsels verstopt in huis. Ik ‘mag’ ook alleen nog maar met mijn ogen dicht de kleren in de kast leggen volgens onze oudste zoon.;) Anders zou ik zijn knutsel zien liggen. Ik kijk er helemaal naar uit, om die mooie knutseltjes open te mogen maken en te bewonderen. Ook al is moederdag zo commercieel als wat. 

Ik wens iedereen morgen een fijne moederdag toe!

En de mensen voor wie morgen een moeilijke dag is, wens ik veel sterkte toe.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)