Pagina's

donderdag 14 april 2022

TGTG Coop en Lidl

 

TGTG

 

Too good to go, het is een begrip geworden. Verspilling van voedsel verminderen. Ik vind het een super mooi initiatief. Eten weggooien is zo zonde.

Het mes snijdt aan twee kanten. De supermarkt gooit het niet weg. Wij betalen maar een klein prijsje. En dat stimuleert mij om het ook echt allemaal te gebruiken. En ik vind het altijd heel erg leuk, net een soort kerstpakket. Wat zou erin zitten? En wat ga ik er mee maken?

Het eerste pakket wat ik scoorde komt bij de supermarkt Coop vandaan. Een box van €5,- Zoals altijd tegen de houdbaarheidsdatum aan. Maar dat maakt ons niet uit. Allemaal lekkere en bruikbare producten.



Het enige wat in het pakket zit en ik nog nooit geproefd heb, is gortepap… dat is op basis van karnemelk, brrrr…  Ik stuur een appje naar mijn moeder. Zij lust wel karnemelk. Misschien wil ze het wel hebben. En jawel! Ik stap op de fiets en breng het even. Kijk, zo verspil ik het ook niet. 😉 (was het lekker, mam?)

De tweede box bestelde ik bij Lidl. Het is een groente- en fruitbox voor €3,-. Ook weer een heel mooi en bruikbaar pakket. Vers, en hier en daar een ‘lelijk’ plekje. Dat snijden we er gewoon af. En verder eten we het heerlijk op! Niks mis mee… De vrucht rechts voor op de foto, lijkt op een heel grote sinaasappel.


 










Wist je trouwens dat een bakje basilicum in z’n geheel in de vriezer kan? En als je pesto maakt, gewoon met takjes en al in de staafmixer-kom doet, samen met de andere ingrediënten? Heerlijk!

Nu heb ik voor €8,- al heel wat boodschappen in huis.

Ik koop alleen TGTG pakketten als de koelkast verder zo goed als leeg is. Het moet namelijk wel snel gegeten worden. En de pakketten bij deze supermarkten worden heel goed beoordeeld. Logisch, ze halen de waarde, zijn heel gevarieerd, en de kwaliteit is goed. 

4 opmerkingen:

  1. Goed gedaan!
    Ik moet ook niets hebben van karnemelksepap! Vreselijk vind ik het. Wel heel fijn dat je bij je moeder in de buurt woont en dat ze er blij mee is ;-) Mijn dochters van 32 en 35 jaar wonen ook allebei heel dicht bij. Op 10 minuten fietsafstand. Heerlijk vind ik dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Liselot, ik heb nog nooit zo'n pakket gekocht. Wel een tijdje de App gehad en dan keek ik wat er was. Maar altijd te laat voor de 'betere' pakketten, nu heb ik de App niet meer. Karnemelk lust ik graag, karnemelksepap heb ik nog nooit gegeten, ben wel benieuwd hoe dat smaakt. Ik zal het een opzoeken en als het recept me wat lijkt zal ik het proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het recept net even op Google bekeken, niets voor mij!!

      Verwijderen
  3. Ik heb het even nagevraagd, maar mijn moeder vond de gortepap (met een scheutje honing) heel lekker...

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)