Pagina's

zaterdag 16 april 2022

De airfryer ging kapot

 

Elke zaterdag aten wij patat. Of friet. Ik noem het patat. Want ik woon boven de grote rivieren😉 Ik was gewend om dat te eten, bereid in de frituurpan. Je weet wel, die bak olie in de schuur. Heerlijke patat.

 

En toen kwam de airfryer op de markt. Het zou heel veel voordelen hebben. Vooral veel gezonder. Dat leek mij wel wat. Het kwam op de verlanglijst van mijn man. Ik vond het wel een mooi mannen-cadeau. Waarschijnlijk omdat mijn man altijd de frituurpan bedient (en schoonmaakt).

 

We moesten even wennen aan de airfryer. Welke patat is het lekkerst? Maar we vonden de ‘blauwe zakken van de Lidl’ echt een prima vervanger. En zo gebeurde het, dat de frituurpan overbodig was geworden. Jarenlang aten we op zaterdag patat uit de airfryer. Niks bijzonders tot zover.

 

Maar toen… ging de airfryer een eigen leven leiden. Heel bijzonder. Ik stelde hem in op 12 minuutjes. Even later hoorde je ping-ping-ping-ping-ping. En hij stond op 17 minuten. Huhh… dat hadden we niet afgesproken. Ik probeerde de tijd bij te stellen, maar kreeg het niet voor elkaar. Ping-ping-ping. 20 minuten. Oké, ik houd zelf de tijd wel bij…

 

Maar het werd nog gekker. Ik zette de airfryer aan op 12 minuutjes. En het ‘geping’ bleef maar doorgaan tot 59 minuten. Verder kon die niet. En als er een minuut voorbij was, en het klokje 58 aangaf… ping, 59 minuten.

 

Maar het kan nóg gekker. Ik stelde de airfryer in op 12 minuutjes. De airfryer startte. En stopte. En ging uit. Ik loop er naar toe. Alsof tie me aan zag komen, ging die weer aan. Heel braaf. Ik draai me om. Je raadt het al, de airfryer ging weer uit. En aan. En uit. En aan. En uit. En hij bleef uit, wat ik ook probeerde. Ik was het zat. Stekker eruit. Geen patat vanavond…

 

En de airfryer ging weer terug de kast in. Maandenlang aten we geen patat. En dat wende prima. Ik miste het niet eens. Toen ik de keukenkasten schoonmaakte, zag ik de airfryer staan. En bedacht dat ik hem op marktplaats ga zetten. Misschien kan iemand het mandje wel gebruiken. Of is er iemand die airfryers kan repareren.

 

Voordat ik er een foto van maakte, maakte ik de airfryer goed schoon. Ik zette hem eerst op z’n kop, spoot hem in met Dasty. En na even in te laten trekken, veegde en poetste ik hem schoon. En zette hem weer rechtop. Even de stekker in het stopcontact… en de airfryer deed precies wat hij moest doen. Aan, opwarmen, de tijd die ik instelde keurig aftellen, een ‘ping’ als de tijd klaar was. Wat goed..!

 

Zaterdag eten wij weer patat!!

1 opmerking:

  1. Wat een gedoe en nu gewoon weer normaal doen... raar ding hoor! ;-) Was vast heel lekker na zo een lange tijd om weer patat te eten!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)