Pagina's

vrijdag 15 maart 2024

Genieten Van Genoeg

Daar ben ik weer. De laatste keer dat ik schreef was 18 december van het vorige jaar. We zijn inmiddels 88 dagen verder…

Zoals ik in de laatste blog schreef, heb ik een heel ander telefoongebruik. En daar ben ik nog altijd heel enthousiast over. Al is enthousiast een vrolijk woord. En ik ben er niet alleen heel blij om, maar er zit een veel diepere laag onder. Ik denk dat dankbaar de lading beter dekt.

In de afgelopen tijd heb ik vaker gedacht om even een blogje te schrijven. Maar het kwam er niet van. En hoe langer ik het uitstelde, hoe lastiger ik het vond om weer te gaan schrijven. Want wie zit er nou op m’n verhaaltjes te wachten? Het zijn maar gedachtespinsels. Hoe ik de dingen zie. Door de bril van een christelijke, 33-jarige, thuisblijfmoeder (om mezelf zo maar even samen te vatten😉).

Maar ik wil de draad toch weer oppakken. Voor de hobby. Eén dingetje verander ik. Ik zet de reacties uit. Niet om jullie, maar voor mezelf. Ik ben zo nieuwsgierig😊, dat ik dus héél vaak ga kijken of iemand heeft gereageerd. En dat wil ik niet. Ik wil daar niet teveel mee bezig zijn. Dus, als je toch wilt reageren, stuur me dan een persoonlijk berichtje.

Weet je waarom ik weer wil gaan schrijven? Niet alleen voor mezelf. Niet alleen omdat m’n vader zei dat hij de blogjes mist. (Ja, echt..!) Niet alleen omdat er lezers zijn die mijn verhaaltjes misten. Dat is een enorme stimulans om te schrijven! Maar weet je waarom nog meer?

In het RD (Reformatorisch Dagblad) verschijnen deze week heel veel artikelen waar ik m’n hart op kan halen. Het is de week van de Schepping. Het gaat over duurzaamheid, minimalisme, calvinisme, groen. Precies in de week van biddag. Dat sluit dus heel mooi op elkaar aan.

Ik las het artikel ‘Genieten van Genoeg’. Ik heb eerlijk gezegd lang niet alles onthouden. Maar de mooiste zin schreef ik op.

Niet meer: het leven consumeren. Maar: het leven produceren.

In plaats van de vraag: Wat kan ik nog uit het leven halen? Wordt het: Wat wil ik nog toevoegen? Wie wil ik voor anderen zijn?

En toen dacht ik ineens aan mijn blog. Ik ga het gewoon weer oppakken. En ik heb er zin in. Jullie een beetje mee laten genieten van ons gezin. In plaats de mooie zinnen uit fijne krantenartikelen in een notitieboekje schrijven, om er over na te denken, kan ik ze juist delen op m’n blog. Wie weet, misschien spoort het je aan tot mooie dingen.

Nou, dat was het weer voor deze keer! Tot de volgende keer! Groetjes

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)