Pagina's

maandag 22 augustus 2022

Pleidooi

Hier volgt mijn pleidooi voor bezems.

In de beide vakantiehuizen waar we de afgelopen weken verbleven, was er naast een stofzuiger ook een bezem in huis. Een binnen-bezem. Die heb ik thuis niet. Daarom kon ik het niet laten om die uit te proberen.

En wat bleek?

Ik houd ervan. Vegen. Zoveel voordelen vergeleken met stofzuigen.

  • Het gebruikt geen stroom.
  • Het maakt geen lawaai. Ik heb een hekel aan de herrie van de stofzuiger. Het geluid van de bezem over de vloer vind ik daarentegen een héérlijk geluid. (Ja, beetje vreemd, meer kan ik er niet over zeggen)
  • Het vult geen dure stofzuigerzakken mee.
  • Het zorgt ervoor dat je intensiever beweeg.
  • Je ziet wat je opveegt. (lees: je zuigt geen kleine stukjes speelgoed op)
  • Het is iets makkelijker uit te besteden aan de kinderen dan stofzuigen. (lees: vanaf nu ruimen ze hun eigen geknoeide hagelslag op)

Ik blijk ineens fan te zijn van bezems. Nooit gemist. En nu ineens? Ik móét zo’n ding hebben. Thuisgekomen heb ik er meteen één gekocht. Een mooie, fijne, zwarte, zachtharige borstel. En een stok. En een fijne stoffer en blik erbij.

Dus nu zet ik onze (één-jaar-oude) stofzuiger op marktplaats? 

Nee absoluut niet! 

Ik blijf ook 'lekker' stofzuigen. Maar minder frequent. Niet meer na elke maaltijd. Dát kan vanaf nu met de bezem.



1 opmerking:

  1. Voor gladde vloeren zijn bezems veel fijner. Mijn keukenvloer doe ik (of laat ik doen) met een harde schrobborstel, worden de voegen ook schoon.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)