Pagina's

maandag 11 april 2022

Concert

 

Een hele tijd geleden (volgens mij al een half jaar) hebben we kaartjes gekocht voor de Matthäus Passion, via Social Deals. De uitvoering is in het concertgebouw in Amsterdam. Prachtige muziek! Heel veel zin in. En we hebben meteen oppas geregeld. Leuk, lekker samen erop uit! Heel belangrijk om ook met z’n tweeën leuke dingen te blijven doen. En voor de eerste keer samen naar een concert!

Toen we de kaartjes kochten, was onze jongste 2 maanden oud. Ik gaf volledig borstvoeding. Kolven en flesjes geven probeerde ik toen niet. Waarom zou ik? Ik was toch altijd thuis, en kon altijd zelf voeden.

En de gedachte dat het nog wel een half jaar duurt, voordat dit concert zou plaatsvinden, stemde mij gerust. Dan kan de baby allang flesjes, groente, fruit, brood… niks aan de hand. Maar je voelt de bui al hangen… onze baby trekt z’n eigen plan. En in dat plan zie je geen flesjes terugkomen. Ook geen fruithapjes. Groentehapjes ook al niet. Wel brood trouwens.

En toen kwam de datum van het concert ineens dichtbij. En dat geeft stress. Even uitgerekend, we zijn wel meer dan 5 uur van huis. Ik wil zo graag. Maar ik weet dat ik niet zomaar zolang weg kan. En ik oefen veel, met eten en drinken. En langzaam maar zeker zie ik verbetering. Met een stapje vooruit, en dan weer een stapje achteruit. Zou het dan toch gaan lukken?

Nu ik dit schrijf, tel ik de dagen tot het concert. Nog maar vijf dagen. En vandaag eet hij niks. Het is de dag van het stapje achteruit. En ik twijfel. Ga ik mee? Of geef ik mijn kaartje aan iemand anders? En ik denk dat ik blijf twijfelen, totdat we zijn geweest. Of niet zijn geweest...

1 opmerking:

  1. Ik snap je twijfel, maar ik denk dat als een kind van 7 maanden echt honger krijgt, dan wil hij wel een stuk brood of een beetje water.
    Ga maar lekker samen op stap en genieten van de Matthaüs. Het is je gegund! Bij een oppas is een kind vaak anders dan bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (10) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) kringloopwinkel (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)