Pagina's

dinsdag 10 mei 2022

Vriezer leegmaken

Ik vond het een mooi moment om de vriezer even ‘op te ruimen’.

Ik haalde uit de vriezer: 2 bakjes met een restant tomatenpuree, een zak hutspotgroente (van TGTG), een zak wokgroente (deze was met rode peper, van TGTG), een bakje pesto (zelfgemaakt van basilicum uit TGTG).

Daar voegde ik nog aan toe: 2 preien (in de aanbieding), 2 paprika’s (in de aanbieding), 2 pakken passata, 500 gr gehakt, 3 tenen knoflook, 1 theelepel sambal, 250 ml groentebouillon, 1 eetlepel Italiaanse kruiden.

Eerst bakte ik de tomatenpuree even aan. De hutspotgroente en wokgroente bakte er even bij. Daar ging de passata overheen. Toen het kookte haalde ik de staafmixer erdoor. En daarna voegde ik de prei, paprika, gehakt, knoflook, sambal, pesto en Italiaanse kruiden toe. Ik goot er 250 ml groentebouillon overheen, en liet het een half uurtje staan pruttelen.

Het werd een enorme pan pastasaus. 

Ik kookte er spaghetti bij. En raspte een beetje kaas (uit de restantenbak van de kaasboer) om eroverheen te strooien. Echt een heerlijk maaltje! 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Labels

vakantie (52) kinderen (44) gezin (25) besparing (21) bewustwording (21) financiën (18) mijn man (18) energie (17) thuisblijfmoeder (17) budget (16) opvoeding (16) hobby (15) Zoon A (14) klusjes (13) boodschappen (12) ziek (12) Zoon B (11) opruimen (11) uitstapje (11) bloggen (10) gratis (9) naailes (9) zaterdag (9) tip (8) uitverkoop (8) vrijwilligerswerk (8) TGTG (7) uitgaven oktober (7) verjaardag (7) challenge (6) Kerst (5) marktplaats (5) sparen (5) tuin (5) voorjaar (5) Zoon C (4) budgetteren (4) kringloopwinkel (4) lezen (4) schuur (4) terug naar de basis (4) thuis (4) Coop (3) Lidl (3) baby (3) concert (3) recept (3) verspilling (3) DIY (2) Paasfeest (2) airfryer (2) hotel (2) naaien (2) patat (2) pesto (2) school (2) sporten (2) tandarts (2) tweedehands (2) Oud&Nieuw (1) Zoon D (1) bril (1) geloof (1) hooimadam (1) huishoudelijk werk (1) moederdag (1) pak (1) pyjama (1) tanken (1)